Publicat el 10/04/2018

Experts pronostiquen que el sector turístic farà servir intel·ligència artificial per preveure tendències abans de cinc anys

Anar per l’aeroport sense haver d’arrossegar la maleta. És la proposta de la companyia nord-americana TravelMate Robotics i una de les innovacions que es presenten entre aquest dimarts i dimecres a la sisena edició del Forum TurisTIC de Barcelona. “És la primera maleta robòtica que existeix”, ha explicat el president de l’empresa, Maximilian Kovtun, en declaracions a l’ACN. La maleta es mou de forma autònoma i segueix el telèfon mòbil del seu propietari. També és capaç d’evitar obstacles i s’atura quan l’usuari li ho indica o si algú es creua en la seva trajectòria.
Per a utilitzar-la, cal descarregar-se una aplicació al mòbil a través de la qual es connecta el dispositiu amb la maleta. A partir d’aquí, si se li ordena, segueix al propietari quan aquest es mou o es desplaça seguint indicacions, com si fos un cotxe teledirigit. D’altra banda, durant el congrés, experts han pronosticat que el sector turístic farà servir intel·ligència artificial per preveure tendències abans de cinc anys.

La maleta és una realitat i fins i tot ja es pot adquirir (costa prop de mil euros). De fet, Kovtun ha assegurat que tenen molta demanda a Europa i es plantegen obrir-hi una fàbrica. Pesa una mica més que una maleta tradicional però, com a avantatge, Kovtun n’ha destacat la seguretat. “Les rodes es bloquegen si algú intenta endur-se-la i s’allunya del telèfon mòbil” i també “té un sistema de seguiment GPS”. Així doncs, si la maleta es perd “pots saber on és”.
“Té un potencial immens”, ha afirmat, i ha remarcat que es pot utilitzar també per “anar a la feina o de compres” i “fer la vida més fàcil incorporant la robòtica”. “Revolucionarà un sector que en 100 anys no ha canviat“, ha pronosticat. La maleta funciona amb una bateria amb una durada de prop de quatre hores, que als Estats Units ja està certificada per a ser usada en vols comercials.

Preveure tendències turístiques amb Instagram
Entre les altres solucions innovadores que es poden trobar al Forum TurisTIC, aquest dimarts s’ha presentat un algoritme que, aplicat a la xarxa social Instagram, permet mostrar la relació entre les paraules o ‘hashtags’ i les imatges que pengen els turistes per detectar “què és allò que els visitants realment destaquen de les ciutats”. Ho ha presentat l’investigador de la unitat de Tecnologies Multimèdia del centre tecnològic Eurecat Raúl Gómez, que ha afirmat que pot ser una eina útil per a administracions públiques, i també per a hotels o restaurants.
Els permet veure en quin context la gent fa servir el nom del seu establiment i quines imatges o objectes apareixen relacionades amb el seu negoci o establiments similars de la competència”, ha explicat Gómez a l’ACN. A més, en un futur hauria de permetre preveure tendències en el sector turístic abans que apareguin i saber si un local o un barri es posaran de moda abans que passi, analitzant bases de dades específiques.
Amb aquest tipus d’informació, i aplicant la intel·ligència artificial a la personalització del viatge, també es podran oferir “millors recomanacions i organitzar un pla de viatge tenint en compte les preferències dels usuaris, i altres variables com els temps disponibles, l’època de l’any o la meteorologia”. És el cas del projecte Visit Costa Daurada & Terres de l’Ebre que “aprèn del comportament dels turistes” per fer propostes específiques.

ACN Barcelona
Foto: La maleta intel·ligent de TravelMate Robotics seguint a una persona. Imatge del 10 d’abril de 2018

 

Shares

Deixa un comentari

Shares