Publicat el 04/10/2011

El Lovework vol potenciar el rendiment en el treball i és un projecte impulsat pel parc TecnoCampus Mataró-Maresme, Bitlonia.com i CETEMMSA Technological Centre.
El passat 29 de setembre va tenir lloc la posada en marxa d’un nou espai situat al Parc Científic i de la Innovació TecnoCampus Mataró-Maresme, el  Lovework, situat en un local de la torre TCM2 a la seu del Rengle. Es tracta d’un espai que té com a objectiu crear sinergies que aportin motivació, innovació i millores en els processos de treball a través d’activitats de caràcter experimental.  En el propi espai, tant els colors com el mobiliari i les vistes de la instal·lació contribueixen a treballar amb una sensació satisfactòria que anomenem ‘LoveWork” –amor al treball-. Periòdicament, s’hi organitzaran sessions de treball de temàtiques diverses organitzades per les tres entitats promotores de l’espai.
El dia 29 es va celebrar la primera activitat, que va consistir en un debat en què el fil conductor va ser: “ Com afecta la Comunicació 2.0 els mitjans?” Sota aquesta premissa, la dinàmica va incloure la interacció dels assistents* amb vídeos i materials que van ser  distribuïts en formats diversos i paulatinament per tal de facilitar per la reflexió.
*Els participants van ser Xavi Amat, periodista freelance, Esther Amorós, periodista dtora. de Información Media, Albert Calls, periodista de Tribuna Maresme, Joan Catà, director de M1TV, Xavi Clarimon, director de La Clau, Josep-Lluís de Gabriel, dtor. de Bitlonia.com, Eva Márquez, dtora. de comunicació de CETEMMSA, Oriol Ribet, cap de comunicació, màrqueting i relacions institucionals de la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme, Mei Ros, dtora. de Mataró Ràdio, Joan Salicrú, periodista productora Clack, Enric Sierra, dtor. de La Vanguardia Digital i Judith Vives, periodista del CapGròs.
Enric Sierra va iniciar el debat amb una sentència categòrica que protagonitzaria de forma central la major part de la sessió: “les prediccions s’equivoquen sovint, el futur el fem cada dia”, va apuntar. El món dels mitjans de comunicació unit a les noves tecnologies, les xarxes socials i els usos actuals de la informació per part de les audiències presents està canviant constantment i això afecta a professionals i empreses del sector. El paper dels periodistes ha canviat i segueix canviant però tots els presents coincidien amb l’afirmació de Joan Catà, que destacava “la importància que encara avui tenen les marques dels mitjans de prestigi com a senyal de credibilitat de la informació”. Mei Ros va apuntar que “la xarxa obre el mitjà per sobre de les seves fronteres tècniques a altres territoris i per tant és vital”.
Fruit d’aquesta activitat van sorgir interessants qüestions entre els participants, algunes de les quals es recullen en els següents titulars.
Albert Calls: “A la xarxa cal saber triar el gra de la palla”.
Xavi Clarimon: “És necessari saber què és el que Internet ens dóna i què és el que ens treu.”
Esther Amorós: “Els mitjans de referència aporten la credibilitat necessària per a la tasca diària dels periodistes”.
Judith Vives: “No ens podem guiar per les prediccions, el més important és el dia a dia”.
Podríem concloure amb el titular final i compartit per tots que amb l’excés actual d’informació i de fonts “el periodisme és avui en dia més necessari que mai”.

Deixa un comentari