Publicat el 28/06/2011


Els grups polítics municipals d’Argentona de Convergència i Unió, PSC, Argentcat, L’Entesa, Tots per Argentona, Partit Popular i la CUP volen fer públic mitjançant nota de premsa del seu malestar i la seva ferma oposició a la decisió del Servei Català de la Salut d’eliminar a partir de l’1 de juliol el servei d’atenció continuada del CAP d’Argentona.


L’alcalde del municipi Ferran Armengol ha explicat que la Directora Executiva del Vallès Oriental i Maresme del CatSalut, Aurora Dueñas, va informar a l’Ajuntament el passat dimecres 22 de juny d’aquesta mesura inclosa en el pla de reestructuració i estalvi de la sanitat pública impulsat per la Generalitat de Catalunya.


A partir del mes vinent, el nou horari del CAP d’Argentona quedarà així: de dilluns a divendres de 8 del matí a 9 del vespre i dissabtes de 9 del matí a 5 de la tarda. Fora d’aquest horari, caldrà adreçar-se al centre més proper, en aquest cas l’Hospital de Mataró, o bé a través del servei d’urgències domiciliàries trucant al telèfon 061.


Armengol s’ha mostrat contrariat per aquesta decisió, ja que recorda que “el CAP d’Argentona dóna servei no només al nostre municipi si no també a les poblacions veïnes d’Òrrius i Dosrius, que estan més allunyades de Mataró, i que en total suposem un total de 18.000 habitants. En casos d’urgència vital, la distància i el temps de resposta  poden ser crucials. No entenem com es pot millorar la qualitat del servei amb aquest tipus de mesures”.


Tot i que fins ara el servei d’urgències del CAP comptava només amb un metge i un vigilant de seguretat, Armengol recorda que el Consorci Sanitari del Maresme sempre havia destacat la qualitat del servei del centre d’assistència primària d’Argentona. “Tot i que els recursos que s’hi destinaven ja eren insuficients, ara es suprimeix l’atenció continuada d’un CAP que sempre havien posat com exemple de bon funcionament i servei”.


El batlle argentoní ha demanat també una reflexió per part de les autoritats. “Un servei d’urgències no es pot valorar només per resultats econòmics i estadístics, s’ha de protegir el dret a la qualitat de la nostra sanitat”.


Recollida de signatures


L’Ajuntament d’Argentona ha endegat una campanya entre la població de recollida de signatures per tal de mostrar el seu rebuig a aquesta retallada dels serveis sanitaris.


Al web municipal http://www.argentona.cat/, a la secció Tauler d’Anuncis, i a través de les xarxes socials Facebook (http://www.facebook.com/pages/Ajuntament-Argentona) i Twitter (@ajargentona) podràs trobar el document de suport a la campanya.


 



Els grups polítics municipals d’Argentona de Convergència i Unió, PSC, Argentcat, L’Entesa, Tots per Argentona, Partit Popular i la CUP volen fer públic mitjançant nota de premsa del seu malestar i la seva ferma oposició a la decisió del Servei Català de la Salut d’eliminar a partir de l’1 de juliol el servei d’atenció continuada del CAP d’Argentona.


L’alcalde del municipi Ferran Armengol ha explicat que la Directora Executiva del Vallès Oriental i Maresme del CatSalut, Aurora Dueñas, va informar a l’Ajuntament el passat dimecres 22 de juny d’aquesta mesura inclosa en el pla de reestructuració i estalvi de la sanitat pública impulsat per la Generalitat de Catalunya.


A partir del mes vinent, el nou horari del CAP d’Argentona quedarà així: de dilluns a divendres de 8 del matí a 9 del vespre i dissabtes de 9 del matí a 5 de la tarda. Fora d’aquest horari, caldrà adreçar-se al centre més proper, en aquest cas l’Hospital de Mataró, o bé a través del servei d’urgències domiciliàries trucant al telèfon 061.


Armengol s’ha mostrat contrariat per aquesta decisió, ja que recorda que “el CAP d’Argentona dóna servei no només al nostre municipi si no també a les poblacions veïnes d’Òrrius i Dosrius, que estan més allunyades de Mataró, i que en total suposem un total de 18.000 habitants. En casos d’urgència vital, la distància i el temps de resposta  poden ser crucials. No entenem com es pot millorar la qualitat del servei amb aquest tipus de mesures”.


Tot i que fins ara el servei d’urgències del CAP comptava només amb un metge i un vigilant de seguretat, Armengol recorda que el Consorci Sanitari del Maresme sempre havia destacat la qualitat del servei del centre d’assistència primària d’Argentona. “Tot i que els recursos que s’hi destinaven ja eren insuficients, ara es suprimeix l’atenció continuada d’un CAP que sempre havien posat com exemple de bon funcionament i servei”.


El batlle argentoní ha demanat també una reflexió per part de les autoritats. “Un servei d’urgències no es pot valorar només per resultats econòmics i estadístics, s’ha de protegir el dret a la qualitat de la nostra sanitat”.


Recollida de signatures


L’Ajuntament d’Argentona ha endegat una campanya entre la població de recollida de signatures per tal de mostrar el seu rebuig a aquesta retallada dels serveis sanitaris.


Al web municipal www.argentona.cat, a la secció Tauler d’Anuncis, i a través de les xarxes socials Facebook (http://www.facebook.com/pages/Ajuntament-Argentona) i Twitter (@ajargentona) podràs trobar el document de suport a la campanya.

Deixa un comentari

Servei de neteja Pere i Angel
Meslloc
Germans Homs 1852