Publicat el 13/07/2012

• El projecte pretén trencar les barreres perquè els infants amb autisme puguin aprendre d’acord amb les seves especificitats, en escoles i entorns ordinaris, a partir d’una bona planificació, rigor, mètode i coordinació pedagògica


 Aquest ajut forma part de la primera convocatòria 2012 del Programa d’Ajuts a Projectes d’Iniciatives Socials en l’apartat de Promoció de l’Autonomia i Atenció a la Discapacitat i a la Dependència


• En el conjunt de Catalunya, l’Obra Social ”la Caixa” ha destinat prop d’un milió d’euros a 50 projectes d’aquesta temàtica social, i arreu de l’Estat s’han seleccionat 286 projectes amb ajuts valorats en 5 milions d’euros


L’Obra Social ”la Caixa” ha concedit un ajut per valor de 24.000 euros a un projecte de l’Associació Aprenem, dirigit a crear entorns adequats des del punt de vista pedagògic i educatiu perquè els infants amb autisme puguin aprendre en escoles ordinàries. Aquesta dotació econòmica forma part de la primera convocatòria 2012 del Programa d’Ajuts a Projectes d’Iniciatives Socials que convoca anualment l’Obra Social ”la Caixa” amb l’objectiu de donar oportunitats als col·lectius en situació de vulnerabilitat social i al qual hi poden accedir totes les organitzacions sense ànim de lucre que treballen a favor d’aquests col·lectius en risc d’exclusió. Mitjançant aquesta convocatòria, l’Obra Social ”la Caixa” vol contribuir a impulsar projectes que fomentin l’autonomia personal i la qualitat de vida de les persones amb discapacitat o que per raons d’envelliment o malaltia pateixen el deteriorament de les capacitats i de la salut física o mental.


El projecte seleccionat


Amb el títol Construïm Capacitat, l’Associació Aprenem, d’Arenys de Mar, proposa posar en marxa el servei d’intervenció psicoeducativa especialitzat per infants i joves amb TEA amb l’objectiu d’afavorir la seva inclusió educativa i millorar els resultats personals. El projecte planteja trencar les barreres perquè els infants amb autisme puguin aprendre d’acord amb les seves especificitats, en escoles i entorns ordinaris. Es basa en quatre pilars que confirmen la seva filosofia inclusiva: planificació i rigorositat metodològica; coordinació pedagògica i intervenció educativa especialitzada; suports per a l’escola ordinària; i coordinació entitat-escola-família.
Per un futur millor per a tots


A l’hora de seleccionar els projectes, en aquest primera convocatòria s’han tingut en especial consideració aspectes fonamentals com: la promoció de  l’autonomia personal dels beneficiaris (138 projectes); el desenvolupament personal i social de les persones amb discapacitat, que pateixen una malaltia o en situació de dependència (49 projectes); les iniciatives a favor d’un envelliment actiu i la prevenció de la dependència (26 projectes); les que fomenten la igualtat d’oportunitats i l’accessibilitat de les persones en risc d’exclusió (15 projectes); les que s’encarreguen de proporcionar suport psicosocial a l’entorn familiar dels beneficiaris (42 projectes); o les que fomenten el voluntariat vinculat a projectes de promoció de l’autonomia i atenció a la discapacitat i/o dependència (9 projectes).


Dels projectes escollits també s’ha valorat de manera especial la seva aposta pel treball en xarxa i la col·laboració entre entitats i agents socials, administracions públiques i altres organismes que s’han associat per sumar esforços i aconseguir així una major eficiència per arribar a més beneficiaris i en millors condicions. L’Obra Social ”la Caixa” considera aquest com un dels valors que cal potenciar en el context socio-econòmic actual.

Deixa un comentari

Servei de neteja Pere i Angel
Germans Homs 1852
Meslloc