Publicat el 10/01/2019

Aquest 2019 els preus dels peatges de les autopistes de l’Estat ha augmentat un 1,67 % de mitjana, és el segon any consecutiu, que s’incrementen. La pujada de tarifes no afecta totes les vies per igual, i en el cas del Maresme ha arribat gairebé al 3 %, depenent dels trams

Segons dades difoses per la conselleria de Territori, les autopistes de titularitat de la Generalitat pugen entre un 1,5 % i un 2,9 %. Aquest augment de preus va quedar reflectit el passat 18 de desembre al DOGC (Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya) amb la publicació de les tarifes i peatges, que no tenen en compte els diferents descomptes que s’apliquen a les vies catalanes.

En el cas del Maresme, el tram Montgat-Mataró de la C-32 tindrà uns preus que oscil·laran entre 0,35 i 1,42 euros depenent de les sortides i entrades. Els accessos a Premià i Alella seran els trams amb l’augment més important, amb un 2,94 i un 2,7 % respectivament. Pel que fa al peatge de Mataró a Palafolls, un dels més cars de Catalunya, ha quedat fixat en 2,35 euros, un 2,17 % més que l’any passat.

Es dona el cas que enguany l’autopista que uneix Mataró amb Barcelona celebrarà els seus 50 anys d’existència. El tram de peatge Montgat-Mataró es va inaugurar el 2 de juliol de 1969, convertint-se així en la primera autopista de peatge de tot l’Estat. Al llarg d’aquestes quatre dècades sempre ha estat de pagament, i fa molts anys que consistoris i entitats de la comarca reclamen la seva gratuïtat, atès que consideren que el seu cost està ja amortitzat. Malauradament, aquest nou increment evidencia que les seves reivindicacions no han estat escoltades.

Altres peatges afectats per l’encariment de preus han estat els dels túnels del Cadí i de Vallvidrera, que s’apugen un 2,12 %. El primer costarà 12,07 euros, i el segon podrà arribar fins a 4,34 euros en funció de l’hora. Pel que fa als túnels del Garraf, a la C-32, s’incrementen un 2,21 % , i el tram de Sitges-El Vendrell de aquesta mateixa via s’apuja un 2,22 %.

A la C-33 entre Barcelona i Montmeló, a la barrera de Mollet, augmenta un 1,5 %, mentre que a la C-16 ho fa fins a un 2,32 % entre Sant Cugat i Manresa, i un 2,13 % entre Sant Cugat i Terrassa.

 

Deixa un comentari