Publicat el 18/09/2012

L’Ajuntament de Badalona ha habilitat aquests dies nous tràmits electrònics que permetran als ciutadans que tinguin un certificat digital realitzar moltes de les seves gestions a través de la web municipal. Els nous tràmits electrònics són bàsicament de gestió tributària i d’informació del padró, que són les diligències més demandades.


Entre les noves gestions que es poden dur a terme via electrònica hi ha la sol·licitud d’un volant de convivència o d’empadronament històric. També es pot fer el pagament electrònic d’un rebut o modificar dades tributàries. Amb el nou sistema, el ciutadà s’estalvia temps i cues, i a més pot realitzar el tràmit a qualsevol hora del dia, els 365 dies de l’any. Per la creació d’aquests nous serveis , en concret els de matèria tributària, s’ha aprofitat la plataforma tecnològica de la Diputació de Barcelona.


Per poder efectuar els tràmits electrònics, els ciutadans han de disposar d’un certificat digital instal·lat al seu ordinador i accedir a l’apartat “Tràmits en línia” de la web municipal. En cas de no disposar del certificat digital, només cal apropar-se al Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament amb una memòria USB i seguir el procediment per obtenir-lo.


Per fomentar l’ús de l’administració electrònica en la ciutat, l’Ajuntament també ha posat en marxa la campanya “Tràmits en línia”, amb l’edició d’una guia informativa on s’explica de manera molt simple els processos que ha de seguir un ciutadà per realitzar un tràmit electrònic a la web municipal. La guia es pot obtenir de forma totalment gratuïta a les biblioteques, centres cívics, oficines municipals de districte i edificis administratius de l’Ajuntament.


Recordem que el web municipal és www.badalona.cat.

Deixa un comentari

GERMANS HOMS 10-18-2
Bosc Màgic dels Tions al Rukimon
Servei de neteja Pere i Angel