Publicat el 27/04/2016

L´objectiu de les fires Caprabo de proximitat és, segons expliquen els organitzadors, posar en valor els productes de proximitat de les comarques catalanes, i fomentar el seu coneixement i consum. Aquesta trobada anual, organitzada per l’empresa de distribució catalana, aplegarà 16 petits productors agroalimentaris de la comarca que donaran a conèixer i tastar els seus productes.

La zona de pàrquing del supermercat Caprabo del Polígon Industrial Voramar, al Masnou, acollirà dissabte, 30 d’abril, des de les 10 del matí fins a les dues del migdia aquesta Fira.

La Fira d’enguany està prevista que sigui inaugurada pel Alcalde del Masnou, Sr. Jaume Oliveras i que compti amb la presencia del Sr. Miquel Angel Martínez, President del Consell Comarcal del Maresme, del Sr. Ramón Sarroca, President de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, representació de l’Oficina Comarcal del Serveis Territorials de la Generalitat de Catalunya i del Sr. Fernando Tercero, Responsable de Proximitat a Caprabo. 

Tercero assegura que el Programa de Proximitat per Comarques de l’empresa té una bona acollida al Maresme per part dels seus clients. Caprabo ha introduït a la comarca, on disposa de 16 supermercats, un total de 22 proveïdors i més de 125 referències de les gammes de caves, licors, vins, entre d´altres. Caprabo ha registrat un increment del 25% en les seves vendes de productes de proximitat del Maresme, i el nombre de proveïdors presents s’ha incrementat en l’últim any un 20% (amb 18) i de productes un 39%, arribant fins a mes de 125 productes.  

L’empresa afirma que el Programa de Proximitat per Comarques els ha permès portar productes d’arreu de Catalunya als seus supermercats, introduint en les seves botigues més de 2.200 noves referències de productes de proximitat de més de 300 petits productors i cooperatives agroalimentàries. Entre aquests productes es troba la totalitat de les Denominacions d´Origen Protegides (DOP), que han registrat un increment de vendes de més del 21%, i la major part de les Indicacions Geogràfiques Protegides (IGP). 

Caprabo va ser el primer supermercat a incloure el segell oficial “Venda de Proximitat” per a aquells aliments de procedència directa del camp, amb l´objectiu d’identificar davant del consumidor els productes agroalimentaris de Catalunya que per la seva proximitat redueixen al mínim el procés
d´intermediació.  
Segons Caprabo, un dels aspectes més interessants del Programa de Proximitat per Comarques és que ha treballat amb cada proveïdor de manera individualitzada, desplaçant-se a la zona per conèixer les possibilitats de producció de cada un dels productors i adaptar les possibilitats de comercialització a cada un dels proveïdors i supermercats. A més, han ajudat a la introducció entre els proveïdors del segell oficial de la Generalitat i a fomentar el seu coneixement. 

Deixa un comentari

Lucas Fox
Germans Homs 1852
Meslloc