Publicat el 06/09/2012

Endesa ha acabat recentment els vols de reconeixement amb helicòpter per revisar l’estat de 292 quilòmetres de línies de mitja tensió que discorren per 32 municipis repartits entre les comarques del Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. La Companyia ha invertit 21.800 euros en verificar el cablejat com a mesura preventiva per evitar possibles anomalies al servei de 27.300 clients.
En concret, els municipis beneficiats per la millora a la comarca del Maresme són Arenys de Munt, Argentona, Cabrera de Mar, Cabrils, Calella, Dosrius, Mataró, Òrrius, Pineda de Mar, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Iscle de Vallalta, Sant Pol de Mar i Vilassar de Dalt. Al Vallès Occidental es tracta de Castellar del Vallès, Cerdanyola del Vallès, Matadepera, Rellinars, Sant Llorenç Savall, Terrassa, Vacarisses i Viladecavalls. Per últim, al Vallès Oriental són Bigues i Riells, Castellcir, Castellterçol, Fogars de Montclús, Montseny, Sant Esteve de Palautordera, Sant Feliu de Codines, Sant Pere de Vilamajor, Sant Quirze Safaja i Santa Maria de Palautordera.
La termografia consisteix a sobrevolar les línies elèctriques amb un helicòpter dotat d’una càmera de raigs infrarojos, que enregistra el cable i detecta si hi ha o no algun punt calent (amb una temperatura superior a la del mateix cable, és a dir, amb risc de sobreescalfar-se), impossible de veure a simple vista, que poden indicar un mal funcionament del cablejat per un deteriorament prematur degut a l’acció d’efectes adversos, principalment meteorològics. En cas de detectar alguna anomalia, com que les coordenades del ‘punt calent’ queden registrades,
automàticament s’activa el mecanisme per a arreglar-lo. A més a més, amb la inspecció termogràfica de la xarxa elèctrica també es redueix el risc d’incendi a les zones boscoses.
Les inspeccions predictives no només es fan amb helicòpter, sinó que també es complementen amb revisions oculars aèries a peu de línia. A més, durant tot aquest any, tant a peu com amb un vehicle tot terreny -equipat amb una càmera especial- s’ha recorregut les línies inspeccionant termogràficament els punts amb més risc, com les cruïlles amb autopistes, carreteres i ferrocarrils.
Les revisions que es fan amb helicòpter comporten un seguit d’avantatges que serien impossibles d’aconseguir amb les revisions oculars aèries a peu de línia, com són la fiabilitat i la ràpida realització de les inspeccions malgrat les grans distàncies i la mesura de la temperatura de forma instantània i molt més precisa.
Cada tres anys, la Companyia revisa a Catalunya uns 4.227 quilòmetres de línies aèries d’alta tensió, 18.110 de mitja tensió i 31.301 de xarxa trenada de baixa tensió

Deixa un comentari

GERMANS HOMS 10-18-2
Meslloc
Servei de neteja Pere i Angel