Publicat el 07/06/2018

En el nou Centre de Neonatologia Avançada, la família i el nadó podran conviure a l’hospital com si estiguessin a casa seva

Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus va llançar el passat mes d’octubre la campanya `Amb tu, com  a casa’, que té com a objectiu recaptar 880.000 euros per crear un nou Centre de Neonatologia Avançada.  El projecte, que va comptar amb una aportació inicial de 250.000 euros per part de la Fundació “la Caixa”, contribuirà a situar el nadó i la seva família en el centre de l’atenció assistencial i potenciarà el Servei de Neonatologia com a referent internacional a través de l’assistència i a recerca.

El grup català Blaumut ha creat una cançó per donar suport a la campanya que corn explica Xavi de la Iglesia, autor de la cançó i veu principal de Blaumut, “el que ens ha motivat a fer `Com a casa’ és la sensibilitat del projecte i l’equip de professionals que treballen per fer-lo realitat. Poder aportar-hi el nostre granet de sorra és tot un orgull“.
Blaumut vol impulsar la campanya gràcies a la seva música. Per aquest motiu, el grup català ha creat i cedit la cançó “Com a casa” i el videoclip per conscienciar sobre les necessitats dels nens prematurs i les seves famílies i ani mar els ciutadans a fer donacions a I a campanya.
La cançó ja està disponible a Spotify i YouTube i es pot comprar a Itunes i Google Play, així com a altres plataformes de venda i streaming digitals. Blaumut i la discogràfica Música Global cediran els beneficis a la campanya.

Per la seva banda, el Dr. Vicenç Martínez Ibffiez, gerent de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, assenyala que “estem molt agraïts per aquesta cançó, que contribuirà a donar a conèixer una mica més la campanya `Amb tu, com a casa’. Per a nosaltres, aquesta campanya és una mostra de la ferma aposta que realitzem a Vall d’Hebron per millorar l’atenció i l’estada dels nostres pacients“.

Blaumut ha fet una cançó que parla de vida i d’esperança
Els Blaumut fan un cant a l’esperança perquè els nens que neixen amb complicacions i els seus pares no es rendeixin en la seva lluita. Una lluita que es viu cada dia a Vall d’Hebron. En el vídeo, es combinen imatges del grup i de nens,  pares i professionals del Servei de Neonatologia. A més, Xavi de la Iglesia juga amb dos germans, a la plaça que hi ha al davant de l’Hospital Infantil. Un dels nens és l’Aitor, un gran prematur (va néixer amb 24 setmanes de gestació), que va estar ingressat al Servei de Neonatologia i que va lluitar per sortir-se’n endavant. Perquè, corn canten els Blaumut: “Sempre buscarem el lloc més alt / Per mirar ben lluny de terra / Per penjar-nos d’una estrella / I que ens trobem corn a casa”.

Campanya `Amb tu, com a casa’
La campanya `Amb tu, com a casa’ parteix de la història d’un nen d’un any i tres mesos que va passar els seus primers tres mesos de vida al Servei de Neonatologia de Vall d’Hebron. La seva extraordinària història de lluita per la vida és un exemple del que el nou centre suposarà per a les famílies que han de viure l’ingrés d’un fill que acaba de néixer.
El nou Centre de Neonatologia Avançada potenciarà la inclusió de les famílies com a part de l’equip que cuida al nadó. Es crearan espais que protegeixin i facilitin la seva intimitat i la seva participació, en els quals se sentin còmodes i on rebin sempre l’assessorament i el suport dels professionals sanitaris. El Servei de Neonatologia de Vall d’Hebron és un dels pioners en aquest tipus d’enfocament, i és un dels dos únics centres de l’Estat acreditats per a la formació en NIDCAP® (un model de cura individualitzada del nadó, centrada en el neurodesenvolupament). En els darrers anys s’han iniciat diversos projectes en aquesta línia, com és el cas del projecte Quasiacasa i del Projecte Germans.

El nou centre posarà a disposició dels pares habitacions familiars d’ús exclusiu, amb tot l’equipament necessari perquè es puguin formar en l’atenció a les necessitats dels seus fills i fer-se’n càrrec de la seva cura. Es crearan habitacions pensades per tal que mares, pares i fills se sentin còmodes, com a casa. A banda, l’espai disposarà de zones de treball i de descans per a professionals i familiars. Aquest nou model d’atenció, que potencia la funció de la família i facilita el seu rol cuidador, es podrà aplicar a tots aquells nadons que hagin superat l’etapa més crítica del seu ingrés.

El futbolista Andrés Iniesta i la seva dona Anna Ortiz apadrinen la campanya i han fet un vídeo de suport on animen als ciutadans i empreses que ho desitgin a fer les seves aportacions a través del web ambtucomacasa.com, la plataforma de crowdfunding migranodearena.com i a través del portal de donatius Caixa Banc, o bé comprant samarretes Uttopy amb el lema #BornToBeExtraordinary, que és a la vegada l’etiqueta de la campanya a xarxes socials.

Web de la campanya: https://ambtucomacasa.com
Cançó a Spotify: https://open.spotify.com/track/2oRgVsWJqKCW7Y4osiAC19

 

 

 

 

Shares

Deixa un comentari

Meslloc
Servei de neteja Pere i Angel
GERMANS HOMS 10-18-2
Shares