Publicat el 20/04/2018

Aquest mateix divendres la Fundació repartirà els aliments frescos a una trentena d’entitats

Després de quatre dies de Fira, Alimentària ha tancat aquest dijous les portes. Per fer-ho d’una manera més sostenible i solidària, el Banc dels Aliments, amb estand al certamen, ha recollit productes fresc i sec del 90% dels expositors dels 4.500 que hi ha participat.
123 voluntaris de la Fundació Banc dels Aliments han començat a recórrer tots aquests estands ubicats en 100.000 metres quadrats per tal de recollir tots els excedents, productes que han sobrat o que s’han exposat i que, de no donar-se, hauria de tornar a fàbrica amb els costos que això suposa. La Fundació Banc dels Aliments confia recollir al voltant dels 30.000 quilos que es repartiran, almenys la part en fresc, aquest mateix divendres a una trentena d’entitats.

Oriol Dolader, cap de logística de la Fundació, ha explicat en declaracions a l’ACN, que el producte sec s’emmagatzemarà al banc per ser repartir durant el proper més a unes 321 entitats que atenen a 125.000 persones. Per aconseguir-ho, han activat un equip de voluntaris i hi ha destinats els tràilers de l’entitat, furgonetes a més dels tràilers que els cedeix Integra2.
Dolader ha explicat que és una recollida ”inusual” perquè són productes que no es donen habitualment al Banc dels Aliments, ja que, una part, són productes ”que difícilment troben a taula”. Per aquest motiu, el departament de qualitat de la Fundació incorpora una fitxa, a determinats productes que poden ser desconeguts pels beneficiaris, per explicar què és i com es cuina

Des del Banc dels Aliments estan satisfets de la tasca que fan els organitzadors d’Alimentària en promocionar la Fundació com una alternativa per evitar malbaratament d’aliments, i de deixalleria, que ha aconseguit arribar a una gran majoria dels expositors després de 5 anys. Dolader explica que el 2014 se’n van recollir 24.000 quilos i el 2016 se’n van recollir 30.000. Per això, confien en igualar aquesta xifra, malgrat que alguns expositors aposten més per la sostenibilitat i exposen productes, per exemple productes buits que només fan efecte visual.

ACN Barcelona

Deixa un comentari