Publicat el 13/10/2017

Montigalà Centre, Lloreda – Sant Crist, Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies seran les noves estacions.  Territori i Sostenibilitat també activa el projecte d’ampliació del Trambesòs

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha visitat Badalona on ha presentat els projectes d’ampliació de les infraestructures de transport ferroviari a la ciutat. Rull, acompanyat per l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha explicat, d’una banda, el perllongament de l’L1 del metro entre les estacions de Fondo (actual final de línia) i Badalona Rodalies amb la construcció de cinc noves estacions (Montigalà Centre, Lloreda –Sant Crist, Bufalà, Badalona Pompeu Fabra –intercanvi amb l’L2– i Badalona Rodalies –intercanvi amb l’estació de Rodalies–) i quatre quilòmetres més de via. I de l’altra, l’allargament del servei T4 del Trambesòs, entre l’estació de Sant Adrià i el Port de Badalona. L’acte ha comptat també amb la participació del primer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Habitable, Oriol Lladó; i del secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font.

El perllongament del metro a Badalona, inclòs al Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2011-2020, es durà a terme en dues fases. La primera inclou les dues primeres estacions i les cotxeres. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar aquest passat dilluns l’estudi informatiu i d’impacte ambiental d’aquesta primera fase. Es tracta de dos documents que estan redactats des de l’any 2010 i que ara el Departaments sotmet de nou a audiència pública per un període d’1 mes.
La previsió és licitar-ne el projecte constructiu la primavera de l’any 2018. Aquesta primera fase inclou l’execució d’un tram d’1,5 quilòmetres de nova línia entre pantalles, les estacions de metro als barris de Montigalà i Lloreda/Sant Crist, a més de cotxeres, tallers, nova cua de maniobres i dipòsit de trens, amb una inversió prevista de 260 milions d’euros i una captació de demanda estimada en més de 40.000 usuaris al dia.

La segona fase corresponent a les tres darreres estacions (Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies) es tramitarà amb un altre projecte constructiu, que necessitarà d’un estudi informatiu i ambiental propis. En aquest cas, el Departament de Territori i Sostenibilitat treballa amb l’objectiu de licitar la redacció d’aquests dos estudis la primavera de l’any vinent per tal que durant l’any 2020 quedin projectades les 5 estacions, donant compliment així al que estableix el PDI vigent. L’execució de les cinc estacions s’incloria al PDI 2021-2030 de manera que les obres es licitarien a partir de 2020, un cop redactats i aprovats tots els estudis i projectes.

 

 

Deixa un comentari