Publicat el 27/03/2012

L’Ajuntament d’Alella convida els professionals i equips de disseny a presentar-se al concurs restringit i remunerat de disseny per a la creació de la imatge de la Festa de la Verema d’Alella 2012.


Bases:
Antecedents
La Festa de la Verema d’Alella, que arriba enguany a la seva 38a edició, és la festa més popular i tradicional del municipi i una de les cites més esperades de la comarca.
La festa se celebra el segon cap de setmana de setembre (enguany els dies 7, 8 i 9 de setembre) i inclou més d’una trentena d’activitats vinculades amb el món del vi.
Procediment
1. Convocatòria de mèrits oberta exclusivament a professionals del disseny gràfic. Els interessats han de lliurar un book de treballs que n’inclogui algun realitzat per a clients de l’àmbit cultural i/o institucional, i també una descripció de l’estudi o currículum del professional. Aquest book s’ha de lliurar o bé en format imprès a les oficines de l’Ajuntament d’Alella o bé digitalment en format PDF (màxim 4 Mb) a través de la instància electrònica e-tram (
www.alella.cat). En ambdós casos l’assumpte de la instància ha de ser “concurs imatge gràfica Festa de la Verema 2012”.
2. Selecció dels tres equips que participaran al concurs. L’Ajuntament seleccionarà els tres equips finalistes i ho anunciarà a tots els participants per correu electrònic i també es publicarà al tauler d’anuncis i al web de l’Ajuntament (
www.alella.cat).
3. Concurs restringit remunerat. Els tres seleccionats seran convocats a una reunió per tal de rebre el brífing de comunicació i exemples dels cartells d’edicions anteriors.


Imatge gràfica 2012
La temàtica estarà basada fonamentalment en qualsevol dels aspectes representatius de la Festa de la Verema, com ara els vins de la DO Alella, el paisatge de vinyes, les varietats de raïms locals i tradicionals, el terreny de sauló i el mar, o el caràcter festiu i popular de la celebració.
Ha de ser una imatge orientada a identificar el municipi amb la producció de vins de qualitat, els vins DO Alella, i ha d’incentivar la degustació sensorial dels vins DO Alella.
La idea clau és que ha de ser una imatge dirigida tant al públic general com especialitzat del món del vi, basada en una festa ja consolidada amb formules semblants en altres poblacions.
Tasques
– Els tres equips o professionals finalistes hauran de dissenyar el cartell de la festa (tenint en compte que la imatge haurà de funcionar en totes les adaptacions).
– L’equip o el professional guanyador serà el responsable de dissenyar, maquetar i preparar originals de:
– cartell (A3 vertical)
– llibret del programa de festes (A5 horitzontal)
– banderola (80×400 cm vertical)
– tiquets de degustació


Honoraris
– Els dos equips o professionals finalistes que no guanyin el concurs hauran de presentar una factura per la feina realitzada per un import total de 150 euros (IVA inclòs i subjectes a les retencions fiscals corresponents).
– L’equip o el professional guanyador haurà de presentar una factura per les feines realitzades per un import total de 2.000 euros (sense IVA i subjectes a les retencions corresponents).


Calendari
Límit per a la recepció de books dels professionals participants: 5 d’abril de 2012 a les 8 del vespre l’Ajuntament d’Alella (si es lliura presencialment) o fins les 12 de la nit (si es lliura online).
– Publicació dels tres professionals o equips seleccionats: 13 d’abril de 2012.
– Reunió de brífing amb els finalistes: 16 d’abril de 2012.
– Presentació presencial de les propostes: entre el 10 i el 17 de maig de 2012.
– Publicació del professional o equip seleccionat: 18 de maig de 2012.
– Lliurament d’originals de totes les aplicacions gràfiques: 6 de juliol de 2012
.


Jurat i veredicte
El jurat estarà format per 2 membres de les àrees de Comunicació i Turisme de l’Ajuntament d’Alella, per 2 dissenyadors/es en actiu o professionals de disciplines properes al món del disseny i per 1 representant d’un celler de la DO Alella.
El jurat farà servir el següent barem de puntuació i criteris:


– Creativitat i originalitat de la proposta (fins a 10 punts)
– Adequació a la temàtica festiva (fins a 5 punts)
– Adequació a la temàtica vitivinícola DO Alella (fins a 5 punts)
– Versatilitat per adaptar la imatge a diferents formats (fins a 5 punts)


El veredicte serà inapel·lable i en tot cas el jurat podrà declarar el concurs desert.
Drets d’autor
El professional o equip guanyador cedirà a l’Ajuntament d’Alella els drets de reproducció, distribució i comunicació pública sobre la imatge. L’Ajuntament d’Alella utilitzarà aquesta imatge per promoure la Festa de la Verema i fer-ne publicitat en el format o el suport que consideri oportú, i es reserva el dret de fer les modificacions gràfiques necessàries per adequar la imatge als diferents suports de comunicació.
Per a més informació
Ajuntament d’Alella
Plaça de l’Ajuntament, 1
Tel. 93 555 23 39
De dilluns a divendres de 8 a 14h i dijous de 16 a 20h
Regidoria de Turisme:
canorp@alella.cat
Regidoria de Comunicació:
verduml@alella.cat

Shares

Deixa un comentari

Servei de neteja Pere i Angel
Lucas Fox
GERMANS HOMS 10-18-2
Shares