Publicat el 11/11/2017

La WTM és una de les cites més importants i de més prestigi internacional adreçada als professionals de la indústria turística.

Un any més, Calella ha estat present a la World Travel Market de Londres, una de les fires internacionals més importants i de més prestigi de la indústria turística, que s’ha celebrat del 6 al 8 de novembre.

La World Travel Market (WTM) és un certamen dirigit exclusivament als agents i professionals del sector i compta amb la presència de més de 5.000 expositors de més de 180 països i 3.000 periodistes de tot el món. Donada la seva idoneïtat per a la promoció i difusió de l’oferta turística de Calella i de la província de Barcelona, i en base als resultat obtinguts sobre la participació en el certamen d’edicions anteriors, Calella (juntament amb Malgrat, Santa Susanna, Castelldefels i Sitges) ha estat present al mostrador de l’Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona, sota el paraigües de l’Agència Catalana de Turisme.

La fira ha permès a la delegació de Calella comptar amb una programació d’entrevistes i reunions amb diversos tour operadors i mitjans de comunicació especialitzats en el sector turístic. La campanya de promoció s’ha reforçat amb material divers que conté, entre d’altres, el vídeo de la destinació “Calella Moments of Happiness”, informació de turisme familiar i esportiu, cicloturisme i allotjaments, així com l’agenda d’esdeveniments culturals i esportius de la ciutat pel proper 2018.

Sol, platja i activitats en família, els principals atractius del turista britànic.

D’acord amb les dades relatives al perfil tipus de turista britànic publicades per l’Agència Catalana de Turisme, els principals motius de viatge continuen sent l’oci, el turisme familiar i el sol i platja, que es complementen amb altres experiències com ara activitats esportives, de natura i gastronòmiques. Destaquen també el turisme cultural i els city breaks.

Cal tenir present la importància del clima com a factor clau per als britànics, que gaudeixen de les vacances com una necessitat i no un luxe. Alhora, es contempla una relació causal directa entre la situació climatològica i les reserves fetes des del Regne Unit. En aquest sentit, el mercat britànic interessa molt a la destinació de Calella, donat que es pot oferir mar, sol i bon clima durant molts mesos de l’any, i aquest és un factor d’atracció clau per a la desestacionalització d’aquest mercat.

Aquesta temporada a Calella, les xifres del mercat britànic han experimentat un lleuger augment entre els mesos de maig i setembre. Aquest any s’han enregistrat un total de  218.421 pernoctacions (+13.330 respecte maig-setembre 2016). La major part d’aquest augment (+8.152) es va produir durant el mes de maig, a l’inici de la temporada turística. Pel que fa a la resta de mesos, el nombre de pernoctacions ha estat molt similar a l’any anterior, mostrant un comportament bastant estable al llarg de l’any.

A falta de les dades d’octubre, el mercat britànic ocupa la 4a posició, darrera de l’espanyol, el rus i l’alemany. Tot i així, s’observa un comportament molt positiu d’aquest mercat durant el 2017, mostrant un increment progressiu de visites en relació a les dades de 2016. Altrament, les visites al web calellabarcelona.com provinents del Regne Unit han crescut un 59% respecte l’any anterior. Pel que fa a les dades demogràfiques de les visites, la procedència es localitza principalment a les ciutats de Londres, Birmingham i Glasgow. En relació als continguts més visitats pels usuaris britànics, destaquen: platges, shopping, activitats (què fer), allotjaments, el Far de Calella i com arribar.

Deixa un comentari

Idees de regal
rednessBanner