S'han trobat resultats
Articles
dijous 14 juny 2018

El taller de escritura

La premissa d’El taller de escritura no és nova: l’art com a eina de reinserció. El que fa especialment interessant el treball de Cantet és que va molt més enllà del titular. El director es proposa desvetllar els aspectes d’aquest tipus d’iniciatives que sovint queden ocults. Per exemple, la seva tendència exhibicionista. M’explico. En El […]

Articles
dijous 31 maig 2018

Disobedience

Disobedience sembla més el retrat d’una sèrie d’esdeveniments reals que una història inventada. El director ressegueix les traces d’uns successos gairebé palpables, amb un llapis de punta fina sensible, acurat. Es limita a obrir les portes de la seva història i assenyalar-nos el punt de vista adequat per seguir els fets. L’existència dels personatges va […]

Articles
dijous 17 maig 2018

La fábrica de nada

No és fàcil dir què és exactament el que impedeix a La fàbrica de nada ser una pel·lícula rodona. Perquè el treball de Pedro Pinho aborda molts temes interessants, començant pel més obvi: la crítica del sistema capitalista (empleats sent tractats com a mà d’obra manipulable, patrons camuflant la submissió i l’obediència com a civisme […]

Articles
dijous 3 maig 2018

Isla de perros

Isla de perros de Wes Anderson utilitza la mateixa estratègia des de fa anys: utilització de multitud de personatges per dibuixar una història laberíntica, que navega entre la ingenuïtat i el pervers. Ja sigui interrompent la comèdia amb girs dramàtics (casos de Life Aquatic i Viaje a Darjeeling), amb finals agredolços oberts a lectures transcendentals […]

Articles
dijous 19 abril 2018

Ready player one

Fa poques setmanes escrivia, en relació a Los archivos del Pentágono, que el talent de Steven Spielberg mai no ha transcendit el camp de la narrativa. I en això no hi ha res a retreure: pel·lícules com El diablo sobre ruedas, Tiburón, Encuentros en la tercera fase, En busca del arca perdida o Jurassic Park […]

Articles
dijous 5 abril 2018

Una razón brillante

És veritat que Una razón brillante presenta certes espurnes de brillantor, especialment pel que fa als diàlegs. Aquests, més enllà del perfeccionament lingüístic, adquireixen un estimulant caràcter camaleònic. En són exemple els combats conceptuals entre Pierre (Auteuil) i Neila (Jordana), que es podrien resumir com a ‘polsos gestuals’ en un escenari on el poder de […]

Articles
dijous 22 març 2018

En la sombra

De tots els elements que caracteritzen l’obra de Fatih Akin, n’hi ha tres que m’agraden especialment. El primer és la combinació de denúncia social amb la presentació i desenvolupament de personatges. El racisme, el masclisme o els prejudicis racials són elements presents en la majoria de les seves pel·lícules, però la seva importància sempre està […]

Articles
dijous 8 març 2018

Errementari

Errementari és una pel·lícula que em fa pensar en una altra producció basca també recent: la multipremiada Handia (Aundiya), de Jon Garaño i Aitor Arregi. Més enllà del seu context històric (anys següents de la Primera Guerra Carlina) i el fet d’haver estat rodades íntegrament en basc (o gairebé, en el cas de la segona), […]

Articles
dijous 22 febrer 2018

The Party

El punt de partida de The Party (un col·lectiu de personatges la trobada dels quals traurà a la llum les seves veritables personalitats) és un plantejament que avui dia gairebé frega el clixé. Però Potter sap trobar el to adequat per muntar la seva pròpia festa de disfresses. I és just reconèixer que es tractava […]

Articles
dijous 8 febrer 2018

Los archivos del pentágono

Que sí, que molt bé, però si els noms no propicien resultats interessants, la seva unió no té cap mena de valor. Spielberg és un narrador brillant, Hanks i Streep són actors fantàstics i la trama política destapada per The Post fou un episodi importantíssim en la història del periodisme nord-americà. Però pensar que de […]