Publicat el 14/03/2018

Un cotxe híbrid combina dues motoritzacions: un motor de combustió interna i un altre elèctric alimentat per bateries addicionals a la principal. Són una realitat des de fa anys, i a poc a poc comencen a fer-se populars per la crisi, l’alça dels combustibles, l’abaratiment de la tecnologia i la conscienciació ambiental.

Per desgràcia el gran públic està molt mal informat del que suposen aquests cotxes, i la majoria dels prejudicis que es tenen sobre ells desapareixen en pujar-hi i utilitzar-los. No són la solució, però sí una possibilitat a tenir molt en compte per al futur immediat.

Davant d’altres sistemes de propulsió alternativa, l’híbrid té l’avantatge que funciona amb combustibles que es troben en qualsevol benzinera, però amb un consum molt inferior al d’un model equivalent no híbrid. Això es deu al fet que un híbrid recupera energia que altres models malgasten, i al fet que estan molt ben dissenyats pel que fa a eficiència.

Són molt eficients, més silenciosos, les seves emissions són molt baixes i és una tecnologia molt provada. A més, en alguns casos es poden obtenir beneficis fiscals o ajudes a la compra mitjançant subvencions públiques.

No requereixen un manteniment especial, el sistema híbrid dura el mateix o més que el cotxe. La garantia del motor elèctric i les seves bateries és molt superior a la del motor tèrmic i la transmissió.

L’inconvenient dels híbrids és que les seves bateries tenen un alt impacte ambiental si no es reciclen de forma adequada, i que estan amenaçats pels vehicles de combustibles alternatius, més simples mecànicament i tecnològicament. Són més cars que un model equivalent, però es poden rendibilitzar.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari