Publicat el 19/09/2018

El txikung (o qigong) és una activitat mil·lenària i alhora enormement actual que integra el cos mitjançant el moviment i la postura, la respiració diafragmàtica i la ment atenta i focalitzada en el benestar físic, emocional i mental. Cada dia són més les persones que es sumen a la seva pràctica; allò que abans era exòtic, ara és una realitat quotidiana.

El txikung és un mètode d’entrenament i cultiu personal; si es pateixen problemes de salut, amb la pràctica del txikung es poden arriba a curar, i si es gaudeix de bona salut, ajuda a enfortir el cos, n’estimula el potencial i incrementa la intel·ligència. És un mètode fàcil per ajudar a enfortir la salut i prevenir malalties, reduir l’estrès, regular la pressió arterial, enfortir les articulacions i molt més. El poden practicar tant dones com homes de totes les edats.

Vivim en un temps de confusió sobre què és essencial i què accidental, un moment de profunda transformació social i econòmica, i el txikung ens proporciona recursos per situar-nos adequadament en aquesta realitat. El txikung és un camí: una manera d’encarnar personalment aquells valors que són fonamentals per a la vivència de l’harmonia entre la persona, la humanitat i la natura.
L’essència del txikung és la sincronització harmònica dels tres processos vitals, és a dir, cos, respiració i ment. La tradició oriental es refereix a aquests tres processos com a ‘els tres tresors’. Per això, la pràctica d’aquesta teràpia requereix tres passos. El primer és el control del cos, és a dir, la relaxació. Hem de relaxar, en aquest ordre, cos, la respiració i, finalment, la ment. La finalitat d’això és que, en fer-ho, s’obrin els canals o meridians pels quals circula la nostra energia vital, permetent així que flueixi de forma correcta.

El següent pas és regular la respiració fins que aconseguim que es faci de forma constant i tranquil·la, i en darrer lloc estaria el control de la ment o cor, ja que, si aconseguim relaxar el nostre cos i la respiració amb èxit, la nostra ment es relaxarà i estarà en pau.

La pràctica del txikung pot ser tant estàtica com en moviment. En qualsevol dels dos casos, és molt important estar ben recolzat, és a dir, que el nostre cos estigui en una posició equilibrada i en contacte ferm amb el terra.

 

Font: www.institutoqigong.com
Redacció La Clau

Deixa un comentari