Publicat el 19/04/2018

Des dels inicis, els cotxes han tingut suspensions passives que incorporen elements elàstics i amortidors amb escassa capacitat d’adaptació a les condicions del camí per on es circula. Una de les limitacions que presenten les suspensions tradicionals és la incompatibilitat entre confort i seguretat de marxa. És a dir, que quan un vehicle es dissenya perquè sigui molt segur en la suspensió, aquesta és dura i poc confortable; en canvi, si es dissenya amb unes suspensions més toves, resultarà confortable però s’inclinarà massa en corbes i frenades i trigarà un temps a absorbir les oscil·lacions dels elements elàstics.

Per aquest motiu, ja fa anys que els fabricants d’automòbils han desenvolupat una família de sistemes de suspensió denominats intel·ligents, actius, regulables o pilotats que incorporen un conjunt de sensors que possibiliten l’adaptació a les necessitats del vehicle en cada moment.

Aquests sistemes de suspensió poden trobar-se als automòbils de gamma alta i, tot i que semblava que caldria esperar fins a la següent generació de cotxes per veure’ls als turismes convencionals, ja ha aparegut un primer model que fa pensar que aviat podran trobar-se a tota mena de vehicles.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari