Publicat el 04/10/2018

El departament de Salut Pública de la Generalitat vol seguir reduint la taxa de tabaquisme a Catalunya i una de les mesures que està estudiant és prohibir fumar dins dels vehicles. Així ho va revelar el secretari de Salut Pública, Joan Guix, en una entrevista publicada a mitjans de setembre per l’Agència Catalana de Notícies (ACN).

Segons declaracions de Guix a l’ACN, el Govern ja ha començat a treballar per prohibir el consum de tabac als vehicles i altres espais públics, com els voltants d’instal·lacions esportives a l’aire lliure. «Volem actuar sobre espais tancats com el cotxe, sobretot quan hi van embarassades o nens. Ens preocupen els fumadors passius, però també el risc d’accident o que cada vegada hi ha més cotxes sense cendrers i llançar burilles per la finestreta és un risc ecològic i ambiental», va explicar el secretari de Salut.

Guix opina que «la ruptura» que van suposar les lleis antitabac fa deu anys va regular el consum als llocs públics, però va deixar «certa permissivitat» en els espais privats. Per aquest motiu, el repte actual és millorar l’índex de tabaquisme malgrat que l’any passat va passar del 30 % de la població al 24 %, el mínim històric registrat a Catalunya.

El secretari de Salut argumenta que s’hauria de prohibir fumar mentre es condueix perquè el procés de buscar una cigarreta, encendre-la i fumar-la té «probabilitat de risc d’accident», a banda que també té efectes sobre la salut del conductor i de les persones que l’acompanyen. I afegeix que això no es pot considerar una «agressió» a l’àmbit privat, sinó una acció més per reduir els accidents i millorar la salut dels acompanyants del fumador. Guix reconeix que cal explorar el marge de maniobra en aquest àmbit i buscar consensos amb totes les administracions i autoritats implicades en aquesta possible prohibició, i vol que això sigui assumit «tant en la llei catalana d’addiccions com en la Direcció General de Trànsit. Ens agradaria atacar-lo per totes bandes –assegura–. Començarem a negociar en altres àmbits, com amb Trànsit. Volem veure quin marge de maniobra tenim per modificar o introduir canvis en el codi de circulació».

 

Redacció La Clau
Font: www.acn.cat

Deixa un comentari

GERMANS HOMS 10-18-2
Meslloc
Servei de neteja Pere i Angel