Publicat el 11/01/2018

Quan el fred es fa present, les hores de llum es redueixen i el clima és canviant, sortir a exercitar-se no és una opció atractiva. Tot i així, hi ha certes recomanacions que són molt útils de cara a fer front al fred i seguir amb l’entrenament.

  • Augmenta el temps d’escalfament. Al cos li costa més entrar en calor a l’hivern, i si comences en fred et pots lesionar. És per això que s’ha d’invertir més temps en l’escalfament. En iniciar l’entrenament, l’ideal és començar amb 15 minuts d’exercici lleuger i anar augmentant la intensitat per tal que el cos es vagi familiaritzant amb les baixes temperatures.
  • Vesteix-te amb capes de roba. En realitzar exercici amb una dessuadora, el més segur és que als deu minuts ens faci nosa. Per evitar això, el millor és vestir-se amb capes per, d’aquesta manera, anar-nos traient peces a mida que el cos es vagi escalfant.
  • Entrena durant el dia. Intenta practicar esport al matí o al migdia, ja que és el moment més càlid del dia i en el qual el sol es troba en millor posició per estimular la producció de vitamina D, molt important per als ossos i articulacions, així com per aixecar l’ànim.
  • Mantén-te hidratat. Un del errors més comuns a l’hivern és pensar que no es sua i, per tant, no cal beure aigua. Aquesta mancança pot portar a una deshidratació, i per això convé que a l’hivern beguem després de cada entrenament.
  • Vigila la teva dieta. La pràctica de l’esport requereix l’energia necessària per mantenir el ritme. Així, convé menjar fruita i verdura. Assegura’t també d’ajudar el teu sistema immunitari amb una dieta equilibrada i rica en vitamines i minerals.
  • Compte amb la respiració si entrenes a l’aire lliure. La coïssor o irritació de coll és provocada per la inhalació d’aire fred, per tant mira d’inhalar pel nas i exhalar per la boca. Si respires així, l’aire farà un itinerari més llarg cap als pulmons i tindrà més temps per humitejar-se i escalfar-se a través de les mucoses nasals i la boca. Una altra opció és portar una màscara per respirar o un mocador al nas i la boca, per escalfar i humitejar encara més l’aire fred durant la inspiració.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari