Publicat el 26/03/2017

La primavera comporta que deixem enrere el fred per endinsar-nos en una estació més calorosa. I és un molt bon moment per depurar, per sentir-nos més lleugers, i també per aprofitar l’avinentesa i introduir canvis d’hàbits, ja que estem més oberts.
Per començar, haurem d’utilitzar aliments més energètics, més lleugers i que siguin més depuratius. És important reduir la sal, els fregits, les farines i la pastisseria industrial. Alimentar-nos amb productes ecològics, i evitar productes manipulats i amb un excés de conservants, additius, etc.

Què hem d’introduir o incrementar?
Cereals: arròs integral, civada, mill, quinoa, avena, etc.
Pastes: integrals i de diferents cereals.
Sopes: més lleugeres, que tinguin més quantitat de verdura i menys de pasta o cereal.
Proteïna: sempre és recomanable reduir la proteïna animal, però en aquesta estació és especialment fer-ho i augmentar la proteïna vegetal (peix blanc, tofu, seitan, llegums, etc.), ja que ens ajudarà a netejar l’organisme.
Verdura: de tota mena i varietats. Les verdures lleugerament amargues picants són unes purificadores excel·lents i ajuden el cos a eliminar toxines (creixen, nap, rave, porro, carxofa, remolatxa, germinats i pickles).
Sabors: tots són importants, però els àcids ho són especialment. Si ens trobem nerviosos, de mal humor, ens podem ajudar amb un liquat de pastanaga o un got d’aigua amb una mica de llimona. Un suc de poma també va molt bé. És molt recomanable aprofitar les herbes aromàtiques fresques.
Coccions: incrementar els bullits, la cocció al vapor, els escaldats i saltats curts, germinats.
Algues: les verdures de mar s’han d’utilitzar a la cuina diàriament. Cal, sobretot, tenir present el wakame, el kombu i l’arame.
Olis: amb molta moderació, és el moment de depurar el fetge. En lloc de fer fregits, és millor optar pels saltats. L’oli d’oliva ha de ser sempre extra verge de 1a pressió. L’oli de sèsam també és molt depuratiu.
Fruita: és recomanable utilitzar només les fruites de temporada, i sempre és preferible menjar-les en compota o que no s’acabin de treure de la nevera.
Aprofita la primavera per començar una alimentació saludable i energètica!

 
Manduka
www.ecomanduka.com

Deixa un comentari

GERMANS HOMS 10-18-2