Publicat el 15/03/2018

El sistema cardiovascular és vital per a la vida. Durant el dia i durant la nit, minut a minut, les nostres cèl·lules necessiten nutrients i oxigen. Gràcies a un complet sistema de ‘canonades’, el cor, com si d’una doble bomba es tractés, és capaç d’impulsar, a través de les artèries, la sang oxigenada i els nutrients necessaris per donar vida a totes les cèl·lules del cos.

Controlar el colesterol, reduir la ingesta de greixos hidrogenats i saturats, i per tant mantenir els vasos sanguinis en perfecte estat és un dels principals factors per evitar un envelliment precoç. La dieta que té especial cura del sistema cardiovascular no és altra que la mediterrània.

Nutrients aliats:

Oli d’oliva extra verge: és el que té un percentatge més elevat de greixos monoinsaturats, que augmenten el colesterol ‘bo’ (HDL). A més, és ric en vitamina E, poderós antioxidant.

All i ceba: els seus components i sals minerals ajuden a disminuir la formació de trombes.

Llegums: són rics en fibra soluble i hidrats de carboni d’absorció lenta, fet pel qual aporten proteïnes i molt poc greix. La clau està en la manera de cuinar-les, amb les verdures com a millors acompanyants.

Peix blau: els seus àcids grassos són beneficiosos per al cor, en especial els omega-3, que impedeixen la formació de plaques i coàguls a les arteries.

Fruita seca: malgrat que les seva aportació calòrica és elevada, els seus àcids grassos incrementen els nivells sanguinis de colesterol ‘bo’, sobretot les nous, que també ajuden a disminuir els nivells del ‘dolent’.

Verdures i fruita: la seva fibra disminueix l’absorció de greixos i sucres. La pectina, sobretot la de la poma, redueix en poc més de tres setmanes el colesterol dolent.

Reduïu o eviteu:

El consum d’aliments rics en sodi, que eleven la nostra pressió arterial, com ara embotits, vins concentrats i conserves.

Els fregits i decanteu-vos per la cocció, que evita afegir greixos.

El consum de brioixeria industrial, ja que és rica en greixos saturats molt perjudicials per al sistema cardiovascular.

Aliments rics en colesterol i greixos saturats, per exemple els formatges sencers i curats, mantega, nata, vísceres o patés.

A més de seguir aquestes recomanacions, és aconsellable acudir a revisions mèdiques regulars per detectar aviat qualsevol anomalia que afecti el nostre sistema cardiovascular.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari