Publicat el 07/04/2017

El decans nocturn actua com un reparador cerebral, i la postura pot influir en aquest procés. El son és una part essencial de la bona salut, i disposar d’un mínim de 6-8 hores per dormir és fonamental.
Quina és la millor posició per dormir i per millorar la salut? Naturalment tots preferim una determinada postura quan es tracta de prendre posició per dormir. Després d’un dia esgotador a la feina, combinat amb les tensions diàries que poden ocasionar estralls a la vida de cadascú, no hi ha res que agradi més que arraulir-se al llit per gaudir d’una nit de descans i bon dormir.
Dormir sobre l’esquena
És probablement la millor posició que pot prendre el cos, ja que aquesta postura pot prevenir el mal de coll i esquena, ajuda a minimitzar les arrugues i també a reduir el reflux d’àcid. Aquesta postura ajuda el teu cap, coll i columna vertebral a mantenir una posició neutra, ja que, a diferència de quan es dorm de costat o en posició fetal, l’esquena no està obligada a corbar-se. Per augmentar els beneficis de dormir cara enlaire cal assegurar-se d’utilitzar el coixí correcte, que no sigui massa alt, per evitar forçar el coll. No és recomanable dormir en aquesta postura si durant la nit es ronca.
Dormir de costat
També té els seus avantatges: pot ajudar a prevenir el dolor de coll i esquena, a reduir el reflux àcid i també a reduir el ronc. A més és una de les postures millors per dormir durant l’embaràs.
Respecte al coixí, un de gruixut sol ser millor si es dorm en aquesta postura. Ajudarà el coll i l’esquena a mantenir una posició neutra.
Posició fetal
La posició de dormir amb els genolls doblegats alts i la barba cota no és bo si es pateix d’artritis a l’esquena i les articulacions. Si s’està acostumat a dormir en aquesta postura, cal tractar de minimitzar la corba del cos tant com sigui possible. Convé escollir un coixí gruixut per recolzar el cap i ajudar a mantenir el coll i l’esquena en la mateixa línia.
Boca avall
La postura de dormir sobre l’estómac (boca avall) és la pitjor. Aquesta posició fa que sigui difícil per a la columna vertebral mantenir-se en una posició neutra. També posa molta pressió sobre les articulacions i músculs, la qual cosa pot provocar irritacions als nervis i produir dolor, entumiment i sensació de formigueig. Si s’opta per dormir boca avall, el coixí haurà de ser molt prim o caldrà no utilitzar-ne cap, amb la finalitat d’evitar més pressió al coll i l’esquena.
Descansar durant la nit en una posició incorrecta pot provocar que ens llevem amb l’esquena adolorida o les cervicals rígides.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

GERMANS HOMS 10-18-2