Publicat el 14/03/2018

És millor prevenir que curar, i per aconseguir que els petits resisteixin l’atac dels virus hivernals, com refredats o grips, res com reforçar les seves defenses amb una alimentació completa i equilibrada.

En nutrició no existeixen els miracles, però un règim adequat pot ser clau per evitar determinades malalties comunes o escurçar-ne la durada o intensitat. Tot i que les dades de què disposem avui dia no ens permeten ser categòrics, sí que hi ha evidències suficients per suggerir que una bona dieta i uns hàbits adequats són dues eines molt potents de cara a millorar la immunitat dels nostres fills. A més de menjar bé, és fonamental que els petits facin activitat física de manera regular i que dormin almenys vuit hores al dia.

Només menjar de debò

Quan parlem de la dieta, la principal cosa que cal recordar és que l’alimentació dels nens ha d’estar basada en menjar de debò i no incloure aliments processats, que són rics en sucres afegits, greixos de mala qualitat i sal, a més d’anar carregats de tot tipus d’additius químics. Aquests productes exerceixen una funció nefasta sobre els bacteris intestinals i són causa de disbiosi, és a dir, desequilibris que poden conduir a la malaltia.

El menjar autèntic els assegura calories riques en nutrients i evita el dèficit de determinades vitamines i altres micronutrients, una manca que està directament relacionada amb un sistema immunològic pobre. Així, els nens han de menjar hortalisses, cereals en forma de gra, llegums, llavors, fruita seca, fruita, peix, carn i làctics. I en la mesura del possible, cal procurar que siguin d’origen ecològic.

 

Font: Revista Veritas, núm. 96

Deixa un comentari