Publicat el 12/08/2018

Els ossos del cos humà són estructures molt complexes que constitueixen el 12 % del pes corporal. El conjunt dels ossos formen l’esquelet, i a més de proporcionar-nos sosteniment mecànic faciliten el moviment de les articulacions, protegeixen els òrgans interns i ajuden a emmagatzemar minerals imprescindibles per al nostre organisme.

El teixit ossi, que a més de fort i resistent és molt elàstic, és un teixit viu i canviant que permet el desenvolupament i creixement dels nens, motiu pel qual és molt important controlar l’alimentació durant l’etapa infantil i assegurar-se que inclogui la quantitat de calci suficient per evitar i prevenir malalties òssies a l’edat adulta.

A més de l’alimentació, també s’ha demostrat que la pràctica regular d’exercici físic durant la infància augmenta la massa òssia i pot retardar uns quants anys alguns problemes dels ossos.

Tant si una persona és jove com gran, una nutrició adequada pot marcar la diferència en la seva salut òssia i influir en la seva capacitat de viure una vida independent, sense fractures d’ossos i amb bona mobilitat a partir de certes edats.

A mesura que es compleixen anys, el sistema ossi es fa més dens, però la seva estructura interna conserva la capacitat de regeneració i renovació constant. A partir dels 25-30 anys, els ossos arriben al seu nivell màxim de fortalesa i densitat, i és aleshores quan s’inicia un lent procés de desgast i descalcificació. Per aquest motiu és molt important cuidar la salut mitjançat l’alimentació i l’exercici. També és necessari prendre el sol per augmentar la vitamina D (15 minuts d’exposició directa al dia), no fumar i reduir el consum de cafè i alcohol.

La salut dels nostres ossos requereix que la dieta inclogui una bona dosi de calci, que podem obtenir dels productes lactis, formatges, algues (wakame, arame i kombu), ametlles, sèsam, cireres, col… Però l’absorció d’aquest mineral depèn bàsicament de la vitamina D, que podem obtenir d’aliments com el salmó, la tonyina, els ous, els xampinyons, el bròcoli…, així com per la pell mitjançant l’exposició al sol. Cal no oblidar els cigrons, rics en fòsfor, un mineral que també contribueix a l’absorció del calci.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Bosc Màgic dels Tions al Rukimon
GERMANS HOMS 10-18-2