Publicat el 05/10/2017

En Marcos Moure té 44 anys i és veí d’Alella. Empresari i treballador per compte propi des de ben jove, va fundar Finques Moure l’any 1994 i va instal·lar les seves oficines a Alella. Fa uns anys va crear Autonet&Oil, una empresa de benzineres de baix cost. Fa dos anys, l’empresa va adquirir la filial espanyola de la multinacional francesa Elefante Azul.
Al maig de 2016 l’empresa va obrir les seves oficines corporatives a Alella (Escultor Llimona, 9). Al Maresme, l’empresa hi té dos centres Autonet&Oil-Elefante Azul, un a Alella (Riera Principal 48) i un a Mataró (Pablo Iglesias,1).

Com ha anat això d’obrir un nou centre a Alella i posar-hi les oficines?
Quan vam tenir l’oportunitat de fer-nos amb Elefante Azul no ens ho vam pensar perquè, en molts casos, tenim la possibilitat d’instal·lar benzineres allà on hi ha centres de rentat i a l’inrevés. Aquesta compra, però, ens va fer créixer notablement i necessitàvem un nou espai. Ens feia molta il·lusió poder unificar i establir la nostra seu central aquí, a casa, on hem estat sempre, i alhora poder tenir-hi una instal·lació exemple amb benzinera i centre de rentat.

Quanta gent sou treballant a les oficines centrals d’Alella?
A tot el grup, actualment tenim 70 treballadors. A les oficines centrals treballem 24 persones. Algunes s’acaben d’incorporar a l’empresa, a través de la borsa de treball de l’Ajuntament. Tenim previst contractar alguns treballadors més i volem que siguin d’Alella.

On estan ubicats els vostres centres Autonet&Oil i Elefante Azul?
Estem presents a gairebé totes les províncies d’Espanya. Actualment tenim 71 centres, dels quals 51 són centres franquiciats i 20 són centres propis. El nostre objectiu és estar presents a totes les províncies espanyoles en menys de tres anys. Estem treballant per aconseguir aquest objectiu. En aquest moment tenim 36 projectes en marxa, molts dels quals estan pendents dels permisos municipals, que són el principal obstacle amb què ens trobem per avançar al ritme que a nosaltres ens agradaria.

Algunes veus diuen que el combustible de les benzineres low cost no és de bona qualitat o que permeten fer menys quilòmetres… Què els diries?
Que és un mite, totalment fals. Quasi tot el combustible surt del mateix lloc. Tot el petroli que arriba al país entra a través de les refineries de Repsol. D’allà, el carburant passa pels oleoductes fins als dipòsits de CLH que hi ha al port de Barcelona, on es troba tot el combustible de totes les operadores. I nosaltres comprem el combustible a aquestes empreses. Podries veure una cua de camions carregant la cisterna des d’un mateix dipòsit i que després cadascun va a descarregar a una BP, una Cepsa, una Repsol… o a la nostra.
La normativa referent a la qualitat de la benzina i a la seguretat de les gasolineres és superestricta i igual per a tothom. Nosaltres, a més, encara la filtrem una vegada més del que requereix la norma.
Per explicar bé aquest procés hem fet un vídeo d’un minut i mig de durada amb la tècnica del videoscribing on s’explica d’una forma molt amena i senzilla tot el procés que fa el combustible de les refineries fins al nostre vehicle (es pot visualitzar al nostre web www.autonet24.net).

Aleshores? Com ho feu per vendre-la més econòmica?
L’únic secret consisteix en el fet que tenim menys marge de benefici i busquem una alta rotació de vehicles per aconseguir un volum més gran de vendes.

Com són les benzineres Autonet&Oil?
Són centres oberts, agradables, còmodes i senzills, amb un disseny treballat, lleuger i agradable a la vista. Està tot automatitzat i t’ho fas tot tu mateix, però, a diferència d’altres centres de baix cost, nosaltres disposem de personal amable i eficient per a qualsevol qüestió que tingui el client. Es pot pagar en efectiu, amb targeta i amb sistema contactless. Recentment hem incorporat a la nostra benzinera d’Alella el sistema de pagament a través de l’app Smartfuel. Amb aquesta aplicació, el client omple les seves dades la primera vegada per donar-se d’alta, i a partir d’aquell moment, quan s’apropa a l’assortidor, l’aplicació el detecta i li surt una notificació; només li cal acceptar-la i ja pot subministrar-se. Per tant, el procés encara és més ràpid que passant pel caixer que té cada assortidor.
Som low cost, però no low quality. A mi m’agrada dir que volem ser Vueling i no pas Ryanair, perquè s’entengui la nostra filosofia.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari