Publicat el 27/12/2017

Quan parlem dels beneficis de la xocolata sempre hem de pensar en un alt percentatge de cacau; això vol dir que ha de ser una xocolata amarga (negra) i amb un mínim d’un 70%.

Perquè escollir una xocolata negra?
Doncs molt fàcil: una xocolata amarga de bona qualitat només té quatre ingredients: cacau, sucre, mantega de cacau i vainilla. L’ordre que es posa en l’etiqueta és de més a menys en quantitat. Cal recordar que com més sucres i additius s’hi afegeixin, menys saludable serà.

Les virtuts de les xocolates que tenen elevats percentatges de cacau d’origen natural en la seva composició en fan un producte nutritiu, fet que no només incideix en la cura de la salut, sinó també en l’estat d’ànim.

Els flavonoides de la xocolata ajuden a reduir la pressió arterial perquè estimulen la vasodilatació i ajuden a restaurar la flexibilitat de les artèries; també tenen propietats antiinflamatòries i un alt poder antioxidant. És un aliment ric en magnesi, mineral essencial per enfortir els músculs i millorar el rendiment físic.

A més, les sensacions que transmet la xocolata al paladar, la seva aroma captivadora i el seu sabor incomparable fan de la xocolata un aliment únic. La sensació de plaer en tastar-la indueix l’organisme a alliberar endorfines, àmpliament reconegudes com a generadores de benestar.

En petites quantitats, bé sigui en barra, fosa o en bombons, la xocolata proporciona al cos quantitats significatives d’antioxidants i una àmplia gamma de beneficis que val la pena provar.

Cal tenir en compte que s’ha de consumir de forma equilibrada, ja que en excés serà perjudicial. Dues preses de xocolata al dia (17 grams) és una quantitat raonable i l’aportació calòrica no superarà les 90 kcal. Sempre s’ha de procurar menjar-la com més pura millor, per tal d’evitar que les seves propietats es vegin alterades.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari