Publicat el 04/06/2018

Per tal d’evitar nous escàndols com el frau de manipulació d’emissions de Volkswagen desvetllat el 2015, la Unió Europea endurirà, a partir de setembre de 2020, les normes comunitàries sobre homologació de vehicles i control d’emissions, segons publica Europa Press.

El passat dimarts, 22 de maig, els Vint van adoptar de manera formal, després de l’acord amb l’Eurocambra a què van arribar els països membres el passat desembre, les noves normes que reforcen la independència i «eviten conflictes d’interessos» de les autoritats encarregades dels controls i els organismes de supervisió del mercat.

Cada país haurà de realitzar un nombre mínim d’inspeccions de vehicles per any, i almenys el 20 % d’aquests controls haurà d’avaluar el nivell d’emissions contaminants. Alhora, la Comissió Europea realitzarà avaluacions periòdiques de les autoritats nacionals d’homologació.
Tant els països com la mateixa Comissió podran realitzar controls aleatoris de vehicles amb la finalitat de «detectar incompliments en una fase primerenca» i «aconseguir un nivell elevat de seguretat i d’eficiència mediambiental dels vehicles».

D’acord amb la nova normativa, Brussel·les podrà efectuar controls i inspeccions per verificar el compliment de la legislació, ordenar la retirada d’algun model si fos necessari i imposar sancions de fins a 30.000 euros als fabricants per cada vehicle que no compleixi amb les regles.

El nou règim d’inspeccions vol garantir que els vehicles mantenen un nivell d’emissions permès durant tota la seva vida útil. Alhora, els tallers també tindran accés a la informació necessària sobre els vehicles per competir en igualtat de condicions amb els fabricants i contribuir a rebaixar els preus.

 

Redacció La Clau
Font: www. europapress.es

Deixa un comentari

Servei de neteja Pere i Angel
Germans Homs 1852
Meslloc