Publicat el 19/02/2018

Les dues melodies que relacionem amb un casament tan bon punt les escoltem són la Marxa nupcial de Mendelssohn i el Cor nupcial de Wagner. La primera és una peça de l’obra musical El somni d’una nit d’estiu, i la segona pertany a l’òpera Lohengrin.

La tradició de tocar aquestes marxes en el moment de casar-se està molt arrelada a Europa des de la segona meitat del segle XIX. Un costum que va iniciar-se amb el casament de la princesa Victòria de Saxònia-Coburg i Gotha, filla de la reina Victòria, amb el príncep hereu de Prússia Frederic III d’Alemanya, el 25 de gener de 1858.

La reina Victòria era molt aficionada a la música, i als Mendelssohn en concret, i va triar ella mateixa les dues marxes nupcials que sonarien a l’enllaç de la seva primogènita. Per a l’entrada de la núvia a l’altar va escollir la Marxa nupcial, de Felix Mendelssohn, i per a la sortida dels nuvis després de l’enllaç, la peça Cor nupcial, de Richard Wagner.

Aquest costum es va anar imposant en la cort i amb el pas del temps es va anar popularitzant fins a arribar a l’actualitat.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari