Publicat el 11/09/2018

La pomera és probablement dels primers arbres cultivats per l’ésser humà i un dels que han resultat més rendibles, perquè els seus fruits poden ser conservats sense perdre moltes qualitats durant sis mesos o més.

Tot i que les tenim disponibles al mercat tot l’any, les pomes es recullen a finals de l’estiu o a principis de tardor, que és quan tenen el sabor més suculent.

Vermelles, verdes, grogues, més dolces, més àcides, més o menys saboroses, soles o acompanyades…, la poma és una de les fruites més saludables. Amb una poma al dia el nostre cos funcionarà millor i ens sentirem més bé.

Les seves propietats són nombroses, motiu pel qual incloure la poma en la dieta diària serà un gran avantatge per a la nostra salut. Pel seu contingut en catequines i quercetines, les pomes protegeixen contra l’acció dels radicals lliures.

Beneficis de menjar poma

  • Hidrata el nostre cos pel seu alt contingut en aigua (prop del 80% de la seva composició).
  • És diürètica, redueix l’acumulació de líquids, les rampes en els membres inferiors (cames i peus) i la pressió arterial elevada a causa de la seva gran quantitat de potassi.
  • Entre les seves vitamines figuren les del grup E, conegudes per ser forts antioxidants.
  • Com que té fibres solubles i insolubles, pot ser emprada tant per persones amb restrenyiment com amb diarrea. En el primer cas cal consumir-la crua i amb pell, i en el segon al forn o en forma de compota.
  • La pell de la poma té pectina, que protegeix la mucosa intestinal. Si es renta bé, no s’haurà de pelar per gaudir de tots els beneficis digestius.
  • A més, diversos estudis revelen que la pectina té un paper decisiu per evitar certs tipus de càncer, com per exemple el de còlon.
  • Com es pot apreciar, la poma és una fruita de gran valor nutritiu que ha d’estar present en la nostra alimentació: la salut ho agrairà! Ara bé, caldrà rentar bé la peça per eliminar les possibles restes de pesticides amb què pot arribar a la nostra taula.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari