Publicat el 08/05/2018

La primavera també és època de fires, festivals i activitats comercials a l’aire lliure. Sovint, però, el nostre impuls pot ser traïdorenc i el que hauria de ser una acció destinada a promocionar un comerç, botiga, producte o servei acaba sent un fons perdut de temps i pressupost destinat.

És per aquest motiu que sempre m’agrada insistir que cal parar-se a pensar i definir per endavant quin és l’objectiu pel qual hem de participar en una fira, amb quin pressupost comptem i com mesurarem el retorn de la inversió.

Pot semblar que aquesta anàlisi prèvia és un pas per a aquelles gran empreses acostumades a anar a grans fires o participar en grans festivals, però res més lluny de la realitat. Penseu-hi un moment: quantes vegades heu estat en una fira i malauradament només heu vist passar les hores, sense treure’n cap resultat ni immediat ni posterior.

En l’àmbit local, i de cara a petits i mitjans comerços i empreses, les opcions d’activitats es multipliquen pel territori. Consulteu abans quin és el model de fira que té lloc en cada població o àmbit: el vostre públic hi és, en aquest entorn? Si hi participéssiu, què hi voldríeu aconseguir? No seria el mateix promocionar un producte o servei nou davant una oferta madura o consolidada! Voldreu augmentar vendes? Liquidar estocs? Fer vendes creuades o testar quelcom de nou? Preneu nota de tot el que us passi pel cap i feu-ne un llistat. Així podreu definir el vostre objectiu, i en conseqüència tindreu part del pressupost definit.

I si els resultats es poguessin mesurar? Per què no crear accions que us ajudin a comprovar el retorn de la inversió? Un tiquet regal o descompte per compra, una data límit de contractació amb regal, vendes directes a la fira, recopilació de dades in situ…

Per acabar, cal definir quin model de participació en la fira us escau més. No sempre la presència amb un estand és la manera més adient. El patrocini de l’esdeveniment, zona o activitat concreta us pot fer augmentar per exemple la notorietat de marca, que potser al cap i a la fi és el que voleu.

Doneu-hi voltes, però no deixeu de ser partícips de l’activitat firal de la vostra comunitat!

 

Marian Barreda
Relacions públiques i màrqueting.
rpmarianbarreda@gmail.com

Deixa un comentari