Publicat el 13/07/2018

Aquesta fruita seca era un dels aliments bàsics dels antics aborígens australians, però no va començar a ser coneguda fins al 1828. Avui en dia, les nous de macadàmia es recol·lecten en moltes zones de clima càlid i subtropical, com Nova Zelanda, Hawaii, Sud-àfrica, Malawi, Kenya, Israel i Brasil.

Aquesta nou té forma d’avellana i és de color clar. El seu sabor cremós, lleugerament dolç i ametllat, ha conquistat el paladar dels consumidors més exquisits.

A la cuina, la nou de macadàmia sovint es ratlla per decorar postres, però també és una bona manera de preparar-la per a una amanida o còctel.

Unes nous de macadàmia ratllades sobre una saborosa pinya enrossida i caramel·litzada resultaran unes postres irresistibles per a qualsevol celebració.

Les nous ratllades sobre un risotto amb trompetes de la mort són el complement final d’aquest plat, aportant-li color, però sobretot un toc fresc de fruita seca.

Igual que la resta de fruites seques, la macadàmia és rica en calories i greixos, tot i que aquests darrers són insaturats, beneficiosos per a la salut cardíaca.

Per gaudir dels seus beneficis, però, és fonamental que les nous siguin orgàniques i que es mengin crues: la cocció en destruiria els beneficis nutricionals.

En ser una rica font de vitamina A, ferro, proteïnes i àcid fòlic, així com de greixos monoinsaturats i fibra dietètica, aquestes nous ajuden a reduir el colesterol dolent, a més d’afavorir la digestió i evitar el restrenyiment.

El consum regular de nous de macadàmia té un efecte positiu sobre la salut. Una dieta equilibrada que inclogui aquestes nous promou una bona salut, la longevitat i la reducció de malalties degeneratives.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari