Publicat el 06/10/2018

El director general de la Dirección General de Tráfico (DGT), Pere Navarro, va proposar el passat 27 de setembre a la Comissió de Seguretat Viària del Congrés una reforma del carnet de conduir perquè s’ampliï el nombre de punts que es retiren per l’ús del telèfon mòbil al volant (dels 2 actuals a 4 o 6) i per no portar cinturó de seguretat o casc (de 3 a 4).
Tal com recull l’agència EFE, Navarro ha instat els grups polítics a consensuar mesures per rebaixar la sinistralitat, entre elles la retirada de més punts, per aquestes infraccions, però també a unificar a 90 quilòmetres per hora la velocitat màxima en totes les carreteres secundàries o convencionals (a les que tenen voral de 1,5 metres és ara de 100 km/h), a fer que siguin obligatòries algunes classes presencials sobre seguretat vial per obtenir el carnet de conduir i a establir que els professors d’autoescola es formin de manera reglada en la formació professional.

El director de la DGT ha suggerit, a més, augmentar el nombre de radars per al control de la velocitat. «Ho sento, però és l’únic mitjà que tenim», ha dit, abans de comparar els 7.200 aparells d’aquest tipus que té el Regne Unit i els 4.000 de França amb els 1.000 d’Espanya. També ha avançat que a l’octubre s’incorporaran 250 nous agents a l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, i que el 2019 ho faran 400 més.

Navarro ha deixat en mans de la Comissió de Seguretat Viària de la Cambra la presa d’aquestes decisions, però en la seva compareixença ha volgut exposar les línies generals de les mesures que el seu organisme considera necessàries per rebaixar l’accidentalitat. Ha recordat que Espanya té una mitjana de 39 morts en accident de trànsit per un milió d’habitants, per sota dels 49 de la mitjana europea, i que només estan per davant Suècia, Regne Unit, Països Baixos i Dinamarca.
No obstant això, Navarro ha assenyalat que Espanya es col·locaria en millor posició si es fes una «correcció» per tenir en compte dos factors singulars: els 85 milions de turistes, que en molts casos lloguen cotxe o viatgen amb els propis, i els 5,2 milions de motos que circulen per les nostres carreteres.

Després d’apostar pel debat en matèria de seguretat viària perquè parlar-ne redueix les morts, Navarro ha advocat per la posada en marxa de mesures concretes, que han de reflectir-se en la llei, i per la mobilització de la societat civil. Unes mesures que han de tenir en compte les dades de la sinistralitat viària en 2017 i que marquen on han de concentrar-se els esforços.
El director de la DGT ha recordat que el 77 per cent dels morts en accident moren a les carreteres convencionals, sobretot per sortides de via i xocs frontals (en tots dos casos la velocitat excessiva és present), i que el 46 per cent dels morts pertany a col·lectius vulnerables (vianants, ciclistes i motoristes). I és aquí on es vol incidir, així com en les distraccions (el mòbil sobretot).

Navarro ha anat exposant algunes de les idees que la DGT vol impulsar, com ara l’actualització del permís per punts després de dotze anys de vigència com ja han fet altres països. El director general creu necessari avançar en aquest sentit, i per això aposta per l’augment de la retirada de punts per les infraccions esmentades, així com per fixar en dos anys el temps per tornar a tenir els 12 punts si no s’han comès infraccions greus.
Navarro ha lamentat que no siguin obligatòries hores presencials en formació viària per obtenir la llicència i ha emplaçat els grups parlamentaris a plantejar-se la possibilitat de incloure-les. També s’ha mostrat partidari de subvencionar les empreses perquè imparteixin cursos de seguretat viària als motoristes professionals que hi treballen, i ha apostat per la titulació de FP per als professors de autoescola.

El director general s’ha mostrat amoïnat per la sinistralitat de les furgonetes i ha manifestat la seva convicció que s’ha de posar fre amb mesures específiques que es proposaran en l’estudi que encarregarà la DGT. Pel que fa als col·lectius vulnerables, ha anunciat que cada prefectura de trànsit comptarà amb un responsable encarregat de les necessitats de vianants, ciclistes i motoristes, alhora que es reforçarà l’atenció a les víctimes dels accidents.

 

Redacció La Clau
Font: www.efemotor.com

Deixa un comentari

Servei de neteja Pere i Angel
Lucas Fox
GERMANS HOMS 10-18-2