Publicat el 22/09/2017

Des del passat mes d’abril, tres establiments del Japó ofereixen un tipus de gelat que manté la seva fredor i forma malgrat les altes temperatures. Un és a la ciutat de Kanazawa, al sud de Tòquio, d’on va sortir la iniciativa; l’altre és a Osaka (oest), i el tercer al barri de Harajuku de la capital japonesa.

El secret d’aquest innovador producte es troba en les maduixes, segons han pogut descobrir els científics nipons que han fet possible la seva comercialització al Japó. Tal com ha explicat a l’agència EFE Saki Edamatsu, directora de comunicació del Centre de Recerca per al Desenvolupament de Bioteràpia de Kanagawa, propietari de la patent, la clau de la fórmula està en els polifenols naturals de la maduixa, que «tenen la característica d’impedir que l’oli i l’aigua presents en els gelats es separin».

Els polifenols són compostos biosintetitzats per les plantes, amb propietats antioxidants i, en el cas dels de les maduixes, amb una extraordinària capacitat d’unió de l’oli i l’aigua, dos elements presents en els gelats. «Quan estan fredes —va relatar Edamatsu a EFE—, les dues substàncies romanen juntes, però quan s’escalfen se separen. Afegint-hi el polifenol de maduixa és possible mantenir-les unides, perquè impedeix la separació de l’aigua».

Aquesta propietat del polifenol de les maduixes va ser descoberta per casualitat pel professor emèrit de Farmàcia a la Universitat de Kanazawa Tomihisa Ota, que va decidir estudiar si aquesta substància, amb reconeguts efectes antioxidants i ja aplicada en cosmètics, podia tenir altres usos. Després de demanar a un reboster del nord-est del Japó que experimentés amb una mostra de la substància per tal de crear una nata més saludable, el xef va notar que la crema es solidificava instantàniament en afegir-hi el polifenol de maduixa. Va ser llavors que la companyia es va plantejar aplicar el compost a gelats, i així van néixer els Kanazawa Ice, dels quals s’estan venent més de 30.000 unitats al mes.

Després de la bona acollida al Japó, on la seva popularitat s’ha estès ràpidament a través de les xarxes socials, el Centre d’Investigació per al Desenvolupament de Bioteràpia està pensant en l’expansió a l’estranger, però encara no tenen dates concretes.

 

Font: EFE
Redacció La Clau

Deixa un comentari