Publicat el 24/03/2018

Incorporar la pràctica del ioga a la vida del nen li permetrà concentrar-se en la seva respiració, estirar-se o relaxar-se. Això l’ajudarà a sentir-se més revitalitzat i tranquil, a punt per enfrontar-se a les seves enèrgiques activitats diàries. Els nens reben molts beneficis a través del ioga: una musculatura, en general, i una columna vertebral, en particular, més fortes, una postura correcta que ajuda a reduir les desviacions i el mal d’esquena, una elevació de les defenses immunitàries i un estat d’ànim més serè i equilibrat.

Per què resulta bona la seva pràctica?

En primer lloc, cal dir que es tracta d’una pràctica física, i ja se sap que qualsevol exercici suau que ajudi a moure’ns pot ser beneficiós a totes les edats. En infants més inquiets o nerviosos, el ioga pot tenir molts més beneficis, atès que exerciten la respiració, aprenen a relaxar-se i a gestionar les situacions negatives. El ioga també incideix en la concentració, una habilitat que moltes vegades es veu afectada per un excés d’estímuls externs negatius (televisió, mòbils, tauletes, consoles de joc, etcètera). Però encara en podríem destacar més, de beneficis:

  • Disminueix l’agressivitat, perquè els infants no competeixen
  • És una pràctica respectuosa que fomenta la serenor
  • Afavoreix el pensament i la creativitat

Les classes de ioga associen el treball corporal i mental. Si es tracta de nens, la motivació és un factor molt important. Degut a això, és convenient que en una classe de ioga no hi hagi més de 15 nens reunits. Les classes han de ser administrades en un ambient net, tranquil, ventilat i silenciós. Es poden utilitzar matalassos o estoretes apropiades. Els nens han de sentir-se còmodes i relaxats. Han de vestir-se amb robes folgades, lleugeres, confortables i que els permetin fer qualsevol moviment amb comoditat.

Redacció La Clau

Deixa un comentari