Publicat el 10/11/2017

Si es practica amb regularitat, són molts els beneficis que aporta el ioga, tant en l’àmbit físic com mental i emocional. A mesura que es va practicant, es va assolint un profund estat de benestar i es comencen a notar els seus beneficis.

Practicar ioga amb regularitat és una excel·lent forma d’alleujar l’estrès i les tensions que acumulem i que ens passen factura tant en l’aspecte físic com mental.

Beneficis físics:

Millora la respiració
Les asanes, combinades amb una respiració adequada, milloren la circulació sanguínia, fet que incideix positivament en el cervell, òrgans vitals i extremitats. Respirar de manera profunda i a un ritme pausat equilibra el sistema nerviós, alenteix el ritme cardíac i relaxa els músculs.

Augmenta la flexibilitat
És probable que en un principi el cos estigui rígid, fet que es percep en les torsions, però amb la constància, aquestes postures són les millors aliades per augmentar flexibilitat. A mesura que augmenta la flexibilitat, desapareixen molts dels dolors muscular provocats per les tensions i les males postures.

Ajuda a reforçar el sistema immunològic:
El ioga ajuda a reduir el nivell de cortisol (hormona relacionada amb l’estrès); està demostrat que uns nivells de cortisol elevats poden provocar canvis d’humor, augment de pes, pressió arterial alta, problemes digestius i de son…, a més de canvis en el sistema immunològic. La pràctica del ioga, en incidir directament en aquesta hormona, augmenta la nostra resistència a infeccions i malalties.

Enforteix els músculs i els ossos
Tenir una musculatura definida no només millora l’aspecte físic, també protegeix els ossos, evita lesions i prevé malalties com l’artritis; i per si no n’hi hagués prou, en millorar la coordinació ajuda a reduir les caigudes en persones grans.
Pel que fa als ossos, està demostrat que el ioga ajuda a reforçar-los i a frenar la pèrdua de massa òssia. Amb la pràctica del ioga s’aconsegueix millorar la postura, i també incideix en la salut de la columna vertebral, en obtenir els discs els nutrients necessaris que separen les vèrtebres.

Millora l’equilibri
Quan es practica ioga, és important mantenir la concentració en les sensacions que produeix cada postura, estar atents en cada moment i realitzar les correccions que siguin necessàries. A mesura que es va adquirint experiència, el cos aprèn com amb un petit ajust o correcció es pot recuperar l’equilibri en la postura, i, a mesura que millora l’equilibri, també ho fa la nostra flexibilitat.
Equilibra el sistema nerviós. El ioga estimula la relaxació, fa més lenta la respiració i ajuda a equilibrar el sistema nerviós autònom (sistema simpàtic i parasimpàtic). Un dels secrets del ioga és el que en combinar postures dinàmiques i relaxació, resulta molt més eficaç com a eina per combatre l’estrès que qualsevol altre exercici de relaxació que no vagi acompanyat de cap pràctica dinàmica. A més, d’aquesta forma s’aconsegueix mantenir un equilibri en el sistema nerviós.

La pràctica del ioga està a l’abast de totes les persones sense importar edat, sexe, elasticitat, rigidesa o salut, però és molt important aprendre i realitzar les tècniques sota la supervisió d’un instructor.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Idees de regal