Publicat el 09/06/2017

Els minerals són micronutrients necessaris per mantenir l’organisme saludable, i dins del grup de minerals es troba el magnesi. És un mineral necessari per a cada cèl·lula del cos. Prop de la meitat del magnesi del cos es troba dins de les cèl·lules dels teixits i òrgans; l’altra meitat està combinada amb calci i fòsfor en els ossos. Només una petita quantitat (un 1 %) es troba a la sang. El magnesi juga un paper vital en la formació d’ossos i dents. També està involucrat en la transmissió de senyals nervioses i les contrac-cions musculars, ajuda el cos a processar el greix i les proteïnes i és important per a la secreció d’hormones paratiroïdals. La seva quantitat diària necessària va dels 300 als 350 mm
Les principals fonts de magnesi són (mil·ligrams per cada 100 grams):

  • Llavors de carbassa (532)
  • Ametlles (300)
  • Nous del brasil (225)
  • Llavors de sèsam (200)
  • Cacauets torrats (183)
  • Cigrons (160)
  • Nous (158)
  • Mariscs (140)
  • Xocolata negra (107)
  • Arròs integral (106)
  • Pa integral (85)
  • Espinacs (80)
  • Bròquil (30)
  • Plàtan (29)
  • Patata al forn (25)
  • Llet de vaca (10)
  • Arròs blanc (6)…

És, juntament amb el zinc, un dels minerals dels quals més freqüent és tenir deficiència. Les persones que prenen diürètics, antibiòtics o altres tipus de medicació poden estar perdent una quantitat significativa de magnesi a través de l’orina. L’alcohol també augmenta l’excreció del magnesi en l’orina, i així mateix els problemes gastrointestinals poden causar-ne l’esgotament.
Els símptomes més habituals de la deficiència del magnesi inclouen: cansament, debilitat, pèrdua de la gana, arítmia, anèmia, irritabilitat, depressió, vertígens, osteoporosi, rampes, contractures, restrenyiment, càries…

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

GERMANS HOMS 10-18-2