Publicat el 12/11/2017

Tan important com tenir cura d’una correcta higiene bucal és seguir una dieta saludable. El cos humà és una màquina complexa i els aliments que consumim, així com la freqüència amb què ho fem, afecten l’estat general de les nostres dents i genives. La salut bucodental està estretament lligada de moltes maneres amb la salut i el benestar general.

Una alimentació sana i equilibrada és el punt de partida per a la protecció de les nostres dents, i significa menjar de manera que el nostre cos obtingui certs nutrients com el calci, les vitamines o el fluor, que ajuden a mantenir allunyats problemes bucals com la càries, la gingivitis, el deteriorament de l’esmalt o el mal alè.

Tenir un bon somriure i unes dents i genives protegides comença a taula. No hem d’oblidar que certs factors de risc, com el tabac, el sucre i l’estrès, multipliquen els problemes bucals.

Si la dieta és baixa en els nutrients que el cos necessita, la boca pot tenir més dificultats per resistir infeccions de tota mena. D’aquesta manera, és més probable que es desenvolupin malalties periodontals de manera directa.

Existeixen alguns aliments que podem considerar aliats en la nostra dieta perquè contribueixen a tenir cura de la salut dental de manera natural.

Les fruites i les verdures en general, i especialment la poma, la pera, la pastanaga, l’api o la maduixa, contenen substàncies naturals que netegen les dents. És aconsellable que els àcids dels cítrics, dels tomàquets o llimones siguin consumits com a part d’un àpat més gran, per tal de minimitzar els seus efectes en la dentadura.

En general, reduir el sucre dels dolços (pastissos, caramels, refrescos…) és, sens dubte, un dels millors consells referents a dieta i salut dental. I no hem d’oblidar mantenir-nos sempre ben hidratats, ja que l’aigua afavoreix el bon estat de les genives i ajuda a la producció de saliva, la qual neutralitza els bacteris.

Tot i que les barres de xocolata són un aperitiu molt atractiu, també podem substituir-les per aliments igual de desitjables i molt més saludables per a les nostres dents: el formatge, el pollastre, les nous i fins i tot la llet. Aquests aliments són rics en nutrients i, com a conseqüència, ajuden a protegir l’esmalt i a enfortir les dents.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Idees de regal