Publicat el 10/02/2019

Ens llevem al matí i gairebé tot el que fem és automàtic: ens rentem la cara, ens vestim, esmorzem, ens rentem les dents, ens assegurem que ho portem tot i marxem corrents.

Potser l’esmorzar no és l’àpat més important del dia, com a través de nombroses campanyes publicitàries la indústria alimentària s’ha entestat a fer-nos creure. Però si ho fem, hauríem de ser més conscients de què esmorzem cada dia. La majoria esmorza el que les grans empreses ens venen com a productes «ideals per començar el dia», però realment no són més que productes ensucrats i amb ingredients refinats: galetes, cereals, brioixeria, sucs, batuts, etc.

Tant si ets dels que esmorza el que acabo d’esmentar, com si vols variar l’esmorzar sense perdre temps al matí i que alhora sigui saludable, aquestes idees d’esmorzars et seran de gran ajut:

Entrepà o torrada (millor sempre de pa integral): Tomàquet triturat i oli d’oliva VE, hummus, alvocat amb tomàquet en rodanxes, paté vegetal, tahina o crema de fruites seques com l’ametlla o el cacauet amb plàtan tallat.

Galetes casolanes: Barreja una tassa de flocs de civada amb un plàtan madur fins que s’integri tot bé. Pots afegir xocolata trossejat o panses. Fes porcions iguals de massa i dona-li forma de galeta. Forneja durant 12 minuts o fins que quedin torradetes i deixa-les refredar.

Farinetes o porridge: Flocs de civada cuits amb llet o beguda vegetal (ho pots coure al microones durant 2 minuts). Afegeix fruita fresca tallada, cacau pur en pols, canyella i fruites seques.

Cereals o musli casolà: Barreja flocs de civada, fruits secs o llavors amb una mica d’oli de coco verge o mel. Distribueix-ho bé en una safata de forn i enforna durant 10 minuts.

Bol de fruita: Macedònia o un iogurt natural sense sucres afegits amb fruita fresca tallada i fruites seques.

Batuts de fruita: Iogurt natural o llet sense sucres afegits amb la fruita que més t’agradi i una mica de canyella o cacau pur en pols.

Ous: A la planxa amb poc oli o remenats. Pots afegir rodanxes de tomàquet amanit.

I si realment no tens temps de preparar-te l’esmorzar, un plàtan o un grapat de fruites seques són la millor opció: són fàcils de transportar i te’ls pots menjar pel camí.

 

Lorena Alarcón Gazulla
www.esoquecomemos.com
Instagram: @esoquecomemos

Deixa un comentari