Publicat el 18/03/2018

La Helioteràpia.

Els raigs solars ens donen llum i calor, energia, vitalitat i ànim. Per aquest motiu hauríem de deixar que la llum del sol acariciés el nostre cos cada dia.
La llum que rebem a través dels ulls activa unes glàndules del cervell que allunyen el sentiment de tristesa; també afavoreix una bona circulació sanguínia, proporciona una major riquesa i puresa de la sang i ajuda a augmentar les defenses de l’organisme, i a més el sol resulta decisiu perquè la important vitamina D del nostre cos s’activi.
L’exposició al sol ha de ser gradual, de manera que la nostra pell s’hi pugui acostumar.

Recomanacions per prendre un bany de sol saludable:

  • Evita fer-ho entre les 11 i les 14 hores, que són les hores en què la radiació solar és generalment més intensa. Realitza els banys de sol en les primeres hores del matí o les últimes de la tarda.
  • Comença amb una sessió de 10 a 15 minuts, i després, a mesura que la teva pell es vagi adaptant, afegeix de 5 o 10 minuts de durada, fins a arribar als 30-40 minuts.
  • Una altra forma de començar és exposar només una part del nostre cos. Podem començar pels peus i, a mesura que passin els dies, anar augmentant la superfície de la pell que exposem fins a completar la totalitat del cos.
  • Es recomana canviar de posició cada 5 minuts perquè tot el nostre cos rebi l’energia del sol.
  • Algunes persones, en l’última part del bany solar, s’emboliquen amb una manta lleugera per fomentar la sudoració, i així expulsar toxines.
  • En acabar és recomanable fer friccions al cap amb aigua freda o temperada, passant per les espatlles, braços, cames i finalment l’esquena. També pots prendre una dutxa freda, o si estàs a la platja, capbussar-te.
  • Amb l’helioteràpia se sosté que el sol, si es pren apropiadament i amb mesura, pot curar. El sol té molts efectes saludables, però no és menys obvi que prendre’l en excés també pot ser altament perjudicial, provocant cremades i envelliment de la pell.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari