Publicat el 05/10/2017

L’Associació Europea de Fabricants d’Automòbils (ACEA) va proposar fa poques setmanes a través del seu president i màxim mandatari de Daimler, Dieter Zetsche, una reducció del 20% en les emissions de CO2 del 2021 al 2030, amb la condició que es potenciï l’operativitat dels vehicles elèctrics. També va manifestar la seva convicció que la moderna tecnologia dièsel seguirà tenint un paper important en la transició gradual cap als vehicles de baixes emissions de CO2.

ACEA va fer una proposta de reducció d’aquestes emissions d’un 20% per a la pròxima dècada, amb una revisió el 2025 condicionada a la situació del mercat de vehicles elèctrics i endollables i a l’evolució de les infraestructures de recàrrega. Zetsche considera que és una forta reducció i que la condició perquè això es doni és que els cotxes elèctrics tinguin bona acceptació entre els consumidors i estigui disponible la infraestructura de càrrega necessària per al seu funcionament.

Per la seva banda, el secretari general d’ACEA, Erik Jonnaert, va assenyalar que en la discussió amb la Comissió Europea sobre la reducció d’emissions haurà parlar sobre la fortalesa que tindrà l’impuls de la conducció elèctrica.

La Comissió Europea (CE) es troba immersa en el debat sobre les noves metes de reducció de CO2, ja que el pla actual finalitza el 2021. Segons el que disposa la normativa comunitària, els fabricants d’automòbils han de reduir fins a 2021 les emissions de CO2 a 95 grams per quilòmetre. Tanmateix, fabricants com Daimler o BMW es troben encara bastant lluny d’aquesta xifra, i l’any passat les emissions per quilòmetre dels seus vehicles van ser de 120 grams. L’associació que reuneix els 15 principals constructors de vehicles europeus ha fet també una crida a la CE perquè tingui en compte les implicacions socials de la transició a cotxes de baixes emissions de carboni.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Idees de regal