Publicat el 19/03/2018

Exercici físic i densitat òssia. Tot i que la major part de la variació de la força dels ossos s’atribueix a la genètica, l’os es considera un teixit dinàmic que es remodela contínuament en resposta a diferents estímuls.

Diversos estudis postulen que l’augment de la densitat mineral òssia (DMO) durant el creixement segueix una trajectòria lineal positiva fins a aproximadament els 20 anys, després dels quals aquest pic de massa òssia (PMO) s’estabilitza. Els beneficis, en el sentit d’increment de DMO, es van diluint a mesura que van passant els anys, i es pot apuntar que els guanys en DMO relacionats amb l’exercici físic són difícils una vegada s’han superat els 50 anys d’edat.

Quan l’exercici es manté regularment al llarg de la vida, la DMO general i de maluc són entre un 5 i un 8% superiors a la dels seus homòlegs inactius
L’estil de vida i els factors ambientals com la nutrició, la ingesta d’alcohol, el tabac i la càrrega mecànica de l’esquelet contribueixen fins a un 20-40% de la variació de la qualitat òssia.

Cal destacar que practicar exercici físic amb regularitat no només ajuda a augmentar i mantenir la massa òssia, sinó que també augmenta la flexibilitat, la coordinació i la força muscular, la qual cosa ens ajudarà a reduir el risc de caigudes.

Pel que fa a la tercera edat, en assajos clínics en els quals es va estudiar l’efecte de l’exercici físic es van recollir resultats de millora en equilibri, força i volum muscular, coordinació, fatiga i qualitat de vida, malgrat que no sempre es van obtenir millores en la densitometria. Els beneficis derivats de l’exercici físic en aquest grup de població poden contribuir a la prevenció de fractures, malgrat que els beneficis, moltes vegades, no repercuteixin directament en la millora de la quantitat de l’os.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Bosc Màgic dels Tions al Rukimon
GERMANS HOMS 10-18-2