Publicat el 04/03/2018

L’exercici físic incideix en quatre aspectes que es veuen afectats per la depressió: els pensaments, la neuroquímica, la conducta i, també, l’aspecte físic.

La pràctica de l’esport contribueix a tenir la ment ocupada i a no pensar en les preocupacions. A més, fer exercici físic ens pot servir per motivar-nos, parar atenció a les nostres sensacions de benestar físic i marcar-nos petits reptes que podem materialitzar.

En l’aspecte neuroquímic, el desequilibri d’alguns neurotransmissors en certes zones del cervell pot influir negativament en nosaltres. De quina manera? Alterant el nostre cicle de son o el nostre humor, produint cansament… El paper de l’esport, aquí, és clau perquè allibera endorfines, una substància que aporta sensació de benestar, contribueix a equilibrar els neurotransmissors que afavoreixen la depressió i allibera compostos que eliminen substàncies nocives generades en estats depressius.

Si ens centrem en la conducta, l’exercici físic ens ajuda a trencar amb l’aïllament quan no volem sortir de casa i no tenim ganes de fer res o ens en veiem incapaços.

Finalment, l’aspecte físic: quan algú pateix depressió es descuida, puja o baixa de pes, perd capacitats de força o resistència, disminueix la seva seguretat i fins i tot veu afectada la seva sensibilitat al dolor. A grans trets, el cos es debilita.

El que més importa: socialitza’t amb l’esport. Comparteix aquesta pràctica amb algú conegut; i si no, el mer fet de conèixer gent mentre fas exercici físic t’ajudarà a sentir-te integrat i a motivar-te.

 

Font: http://www.sombenestar.com

Deixa un comentari

GERMANS HOMS 10-18-2
Meslloc