Publicat el 05/04/2017

El programa Formació 3.0, que desenvolupa l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de Dues Rodes (Anesdor) en col·laboració amb el Servei Català de Trànsit, té com a objectiu reduir la sinistralitat entre els motoristes.

En la seva segona edició va recórrer més de 5.000 quilòmetres de les províncies de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona per apropar la formació avançada a les rutes dels motoristes o als punts que registren una major accidentalitat. Durant les sessions, els conductors van fer un recorregut d’uns 15 minuts acompanyats per monitors experts que van gravar els seus moviments i van detectar una sèrie d’errors comuns que han estat difosos al seu web. Són aquests:

1) Velocitat poc adequada a l’entorn. En algunes situacions el motorista pren una velocitat excessiva mentre condueix. Generalment es deu a la confiança que transmeten les motos modernes, que fa que el conductor sobrevalori les seves capacitats i en entrar ràpid en corba castigui massa la roda davantera.

2) Aprofitament de l’espai. La invasió del carril contrari o de la cuneta en revolts enllaçats fa que se circuli a més velocitat de la recomanada. Això provoca que la moto vagi a massa velocitat per rectificar com cal.

3) Respecte de les normes. La velocitat de la via, els senyals de trànsit o trepitjar la línia contínua són alguns dels errors més freqüents que duen a incomplir les normes.

4) Anticipació a imprevistos. Habitualment, el conductor s’adona de les situacions de risc quan ja és massa a prop i és difícil reaccionar.

5) Traçat incorrecte dels revolts. Alguns motoristes entren massa aviat en corba, comprometent la sortida i castigant innecessàriament l’estabilitat de la moto.

6) Poca eficàcia en la frenada i escassa reducció correcta de les marxes. Hi ha un desconeixement general de la tècnica de frenada correcta. Això provoca un ritme irregular i que s’arribi al revolt massa ràpid. Pocs conductors redueixen marxa amb ’gas intermedi’ per suavitzar la reducció, fet que provoca de vegades rebots o derrapades de la roda posterior.

7) Inadequada elecció de la moto. Algunes motocicletes no s’adapten a les característiques del conductor, ja sigui per la seva edat, alçada, condició física, coneixements…

8) Actitud en rodar en grup. Tot i ser positiu, de vegades les bromes i comentaris entre amics fan que s’acabi circulant més ràpid del que convé.

9) Manca de confiança en conduir. No és freqüent, però en alguns casos hi ha motoristes amb molt poca confiança en si mateixos, circulant en tensió i generant situacions de risc.

 

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari