Publicat el 13/07/2017

Txell Sust és de Mataró i la seva relació amb la música comença amb els seus avis paterns, artistes de vocació, encara que no s’hi dedicaven professionalment. Als 15 anys va començar a cantar a casa d’amagat. Als 19 va trencar el gel amb el grup de pop mataroní Dressed in Blue. Es mou amb comoditat en el jazz i el pop. Al seu començament forma part de diverses bandes, i mentrestant va gravant alguna maqueta de les seves cançons i col·labora en infinitat de projectes: grava publicitat per a ràdio i televisió i forma part d’altres grups que l’ajuden a consolidar-se en el panorama musical. Ha enregistrat per a les principals agències de publicitat del país anuncis de Baileys, Danone, San Miguel, Estrella Damm, Samsung, Rondel, etc. Ha fet jingles per a emissores de ràdio com Cadena 100, Europa FM, Catalunya Ràdio, etc. Ha col·laborat en programes de televisió com Temps era temps, de TV3, i Factor X. També ha fet cors per a altres artistes, com Alejandro Sanz en les seves gires, i en discs de La Unión, Chenoa, etc., així com a programes televisius com Operación triunfo o Número uno, entre d’altres.

La seva trajectòria està entrellaçada amb l’August Tharrats Blues Trio. Què en destaca, d’aquest àmbit musical?
En concret el jazz que fem amb l’August va sempre de bracet del blues-swing, alegre i vitalista. Identifica el nostre caràcter i manera de fer.

I de la seva relació amb el jazz?
Per a mi el jazz ha estat la meva escola. Amb el jazz aprens a cantar una melodia de moltes maneres, aprens a improvisar, a escoltar què fan els companys, a buscar diferents sonoritats del teu instrument, entre moltes altres coses!

Les seves influències, pel que fa al jazz i al pop, quines són?
En el jazz les meves preferides han estat Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan i Dinah Washington. En el pop, Whitney Houston, Michael Jackson, Prince…

A partir de la seva experiència, fer cançons per a anuncis publicitaris què suposa?
Diners! 😉

Precisament, hi ha temes i cançons que pel seu context li han permès arribar a un públic majoritari. Com va ser l’experiència, per exemple, amb el tema Happy World, que es va fer servir per a un espot publicitari d’Estrella Damm?
Molt positiva! Tant en l’aspecte mediàtic com econòmic. Experimentar que una cançó que cantes és número 1 durant cinc setmanes en les llistes d’èxit és una sensació molt agradable! 😉

Com veu l’escena musical catalana actual?
Els últims anys s’han creat moltes escoles de música, i això ha proporcionat unes generacions de músics joves molt preparats i amb moltes ganes de fer coses, però no sé si el país consumeix o dona perquè tots puguin viure de la música.

Què recomana als cantants i grups que comencen?
Que es preparin bé en tots els àmbits i es posin objectius possibles de fer per no haver d’esperar que algú et truqui. Si esperes, no truquen!

Què destacaria de la seva experiència de fer cors per a altres grups?
És fantàstic treballar com a secció vocal per ajudar a fer que una cançó soni millor i sigui més maca. M’agrada cantar sola, però també m’agrada compartir! Fer harmonies i cantar en unió amb altres veus et posa en un altre estat de vibració!

Quins són els seus propers projectes?
#enCantats Cançons que han fet populars veus masculines interpretades des d’una visió femenina, amb Pep Poblet i Nito Figueres.
Jazz Nature Un disc de jazz-bues-swing de cançons pròpies amb l’August Tharrats Trio
Les dones de Frank Espectacle musical dedicat a Frank Sinatra, amb Marian Barahona, Mone Teruel i Susana Ribalta.
Homenatge a Prince amb Big Band Jazz Maresme.

(Consulteu el web per saber les dates d’actuacions: www.txellsust.com)

Deixa un comentari