Publicat el 19/04/2018

«El meu gran repte seria competir al mundial de motogp en totes les categories»

Aleix Viu Cotolí és un jove pilot de motociclisme de disset anys de Vilassar de Mar. Des dels seus inicis al món de la competició esportiva ha anat donant forma a un palmarès ple d’èxits. Parlem amb ell de la seva vocació, del món de les motos i dels reptes que es planteja de cara al futur.

Com va començar la seva afició pel motociclisme i a quina edat?
La meva afició per les motos va començar des de petit, a casa sempre es veien les carreres de motos. Un Nadal, el meu pare em va portar una ‘Pocket Bike’ xinesa amb la qual donava voltes a una esplanada que hi havia al poble on estiuejàvem. Des d’aquell moment vaig saber que aquesta seria la meva passió.

I com va entrar ja a un nivell professional?
El 2009 i per desig meu, el meu pare em va inscriure al campionat de Promovelocitat 50cc, a través d’una beca que vaig aconseguir. Des d’aquell moment em vaig sentir una mica professional. Sabia que havia de ser el millor per poder arribar algun dia a pilotar motos de competició.

Quins són els seus ídols, els seus referents, en el motociclisme?

El meu ídol des de ben petit sempre ha estat en Valentino Rossi, a qui tinc com a referent per la seva qualitat com a pilot, tot i que hi ha altres pilots molt bons i que també m’agraden. De ben segur que de tots ells puc aprendre moltes coses.

El seu pare sempre ha anat al seu costat, fent de mànager, de mecànic, d’entrenador…

Sí, el meu pare sempre ha estat amb mi des del primer dia, m’ha fet de mecànic, entrenador, coach, mànager…, però és l’any 2014 quan es dedica més a fer-me de mànager, tot i que a les tres temporades que he estat a la RedBull Rookies Cup (2015-2017) també ha hagut de fer de mecànic. I evidentment també s’ha ocupat de les meves motos d’entrenament.

Del seu palmarès, quines victòries destacaria?

N’hi ha moltes, jo destacaria Muguello (2014) a Premoto3 com a pilot convidat, les dues carreres d’Àustria a la RBRC (2016), València a la Copa Honda CBR250 (2013) i Jerez a la RBRC (anys 2016 i 2017).

En aquests moments, quins són els seus reptes esportius?

Lluitar pel campionat FimCevRepsol/Mundial Júnior, i sobretot fer un bon paper per guanyar un lloc entre els millors pilots al mundial.
El meu desig seria poder competir al mundial MotoGp en totes les categories.

Com es pot combinar la vida esportiva amb els estudis i l’oci, ja que l’esport li deu demanar moltes hores d’entrenament?

És molt difícil combinar-ho. Dedicar-se de ple al món professional de les motos implica fer grans sacrificis personals. Disposes de poc temps per gaudir dels amics, tens poques estones lliures per a temes personals i d’estudi, i fins i tot pots arribar a perdre’t moments importants amb la família…, tot i que aquests sacrificis valen la pena, per perseguir el meu somni.

Quines són les principals característiques que cal que tingui un pilot de motociclisme?

Cada pilot és diferent en la seva manera de pilotar i reaccionar, i cadascun actua d’una manera o d’una altra segons el seu instint, reflexos, aprenentatge… Però el més important és tenir la ment clara i relaxada.

I la seva relació amb el municipi on viu, Vilassar de Mar?

Visc a Vilassar des que vaig néixer. Soc un més al poble sense cap diferència i això m’agrada. Em fa sentir bé! M’agrada la meva vila.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari