Publicat el 31/12/2017

Els ossos són el nostre suport i bastant ‘rancorosos’: si no en tenim cura com cal, les conseqüències poden ser bastant incapacitants.

La recepta no és complicada: exercici físic + dieta rica en calci i vitamina D. Però no s’ha d’esperar que apareguin els problemes per començar a aplicar-la, la prevenció és bàsica.

Nosaltres tenim 206 ossos, i cada un d’ells s’encarrega d’una funció. La seva estructura està dissenyada per servir millor a les seves funcions mecàniques i es remodelen contínuament. L’os ha de ser prou fort per suportar el pes de la persona, i al mateix temps, prou lleuger per minimitzar la força muscular necessària per moure aquest pes.

Dolors sords, difusos i mantinguts poden alertar de disfuncions musculoesquelètiques. La immobilitat condueix a la pèrdua òssia, el desgast muscular i un risc més elevat de patir fractures. Existeix una associació beneficiosa entre una major activitat física realitzada durant tota la vida i la preservació de la densitat mineral òssia, a més d’un risc menor de patir fractures d’húmer, maluc i columna.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Bosc Màgic dels Tions al Rukimon
GERMANS HOMS 10-18-2