Publicat el 28/03/2018

Els pèsols pertanyen a la família de les lleguminoses, però des del punt de vista nutricional els que són frescos s’assemblen més a una verdura. Per tant, podríem dir que són les dues coses alhora. Pèsol és un nom que s’aplica tant a la planta com a la seva llavor, que és comestible.

Paradigma de la cuina primaveral, els reconeguts pèsols del Maresme ofereixen una textura suau i una dolçor acusada, fruit de la bonança mediterrània.

Els pèsols frescos de temporada (de març a maig) són una autèntica meravella per al paladar que val la pena aprofitar també, perquè són molt rics nutritivament. Destaquen per un contingut alt en vitamines del grup B, vitamina C, proteïnes fàcilment digeribles, hidrats de carboni d’assimilació lenta i minerals com el calci, el ferro i el potassi.

Si els compreu frescos, trieu els que tinguin les beines llises, sense marques i amb un color verd brillant. És important que no barregeu varietats, ja que cada una d’elles té característiques i punts de cocció diferents. Si els voleu consumir de seguida, podeu optar pels que ja venen pelats i que trobareu a molts mercats. En cas contrari, opteu pels que tinguin beina.

Els frescos acabats de collir es bullen molts pocs minuts, pràcticament només s’escalden. Si s’afegeixen a estofats o sopes, és millor fer-ho quan s’apaga el foc, ja que així mantenen millor el seu gust i propietats.

Per a uns són el caviar verd, per a d’altres les perles de primavera, però en tots els casos són un llegum que protagonitza una cuina amb una intervenció mínima de fogons. La seva delicadesa i dolçor ofereixen resultats espectaculars en diverses receptes: ofegats, saltats, escaldats…

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari