Publicat el 17/10/2018

Una bicicleta elèctrica és un tipus de vehicle que es basa en una bicicleta tradicional a la qual s’ha afegit un motor elèctric per ajudar-la a avançar. La seva font d’energia és una bateria, i la seva autonomia es troba entre els 35 i els 70 km, essent un mitjà de transport ecològic i urbà.

Tot i que semblen un invent modern, les bicicletes elèctriques van sorgir gairebé al mateix temps que les tradicionals. Ja en la dècada de 1890 es van concedir diverses patents per a motors de bicicletes elèctriques, però no va ser fins a finals del segle XX que van començar a tenir un paper més rellevant, en ser una solució econòmica i senzilla als problemes de transport.

La crisi energètica del petroli de 1973 i els primers moviments ambientals van fer que les bicicletes elèctriques prenguessin un paper preponderant a finals del segle XX com a una alternativa neta al problema del cru. El primer model que es va comercialitzar massivament era una mica tosc i pesant, ja que tenia un marc d’acer sòlid i era difícil de transportar. No obstant això, es va mostrar molt versàtil i econòmic en comparació amb els grans i potents motors dels automòbils dels setanta.

El 1982, Egon Gelhard va desenvolupar un tipus de bicicleta elèctrica que funcionava amb el principi de bicilec o pedelec (de l’anglès pedal electric cycle), en què el conductor és ajudat mitjançant tracció elèctrica del motor quan es pedaleja. Deu anys més tard, la companyia japonesa Yamaha va ajudar a difondre el model de bicilec al Japó, amb el nom de Power Assist, i va tenir un gran èxit.

Des de la dècada de 1990, el mercat de la bicicleta electrònica ha crescut massivament. S’estima que la producció d’aquests vehicles va augmentar un 35 % entre 1993 i 2004, i el 2007 les bicicletes electròniques representaven entre el 10 i el 20 per cent de tots els vehicles de dues rodes als carrers de les ciutats xineses més importants.

En els últims 20 anys el mercat ha crescut de manera exponencial. Molts fabricants han creat noves solucions innovadores per aconseguir una millor integració de pedaleig i assistència amb motor elèctric. Les innovacions tecnològiques han portat bateries de gran capacitat, i amb la incorporació de nous materials ultralleugers i resistents es preveu un increment en el nombre de bicicletes elèctriques en circulació en un futur proper.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

Lucas Fox
Meslloc
GERMANS HOMS 10-18-2