Publicat el 26/10/2011

La majoria de les nostres ciutats estan experimentant importants crisis financeres. És una situació amb conseqüències molt greus per als seus ciutadans, que no són atesos amb els mitjans necessaris. Moltes ciutats estan aplicant reduccions en els seus serveis. Però, si es mira amb més detall, s’observen pràctiques de clara ineficiència, de burocràcia maldestra, i de formes rutinàries de gestió, que han de ser reconsiderades abans que els serveis se suprimeixin. Cal començar per replantejar la gestió administrativa de les ciutats. Com, per exemple, publicar les dades públiques mitjançant aplicacions, que facin la vida més fàcil, connectant els ciutadans entre si, amb les informacions més comunes per resoldre els seus propis problemes.

Augmenta el nombre de ciutadans que se senten desorientats i desconnectats dels governs municipals, quan han d’aconseguir que el seu ajuntament faci realment alguna cosa per a ells. Els ciutadans d’avui, especialment els joves que utilitzen les noves tecnologies, observen que els seus ajuntaments no han aconseguit innovar, parlant una llengua de comunicació diferent de la dels seus ciutadans. Com a ciutadans, cal exigir més als alcaldes, però no en el sentit de més programes que costen més diners, sinó per fer-los arribar i canviar la cultura i les formes de comunicació en primer lloc. També per refer el funcionament dels ajuntaments, de manera que actuïn més d’acord amb uns bons i eficients serveis d’atenció ciutadana.

 

Josep Aracil i Xarrié
(President d’Eurosènior)
joarxa@gmail.com

Deixa un comentari