Publicat el 13/12/2017

Tenir una vida més llarga i una aparença més jove no només depèn de la genètica o de l’atzar, sinó també del procés oxidatiu. Els radicals lliures que s’acumulen en l’organisme provoquen un envelliment prematur dels teixits i les cèl·lules. Per això, davant aquesta situació, incloure vitamines i minerals antioxidants en la dieta és una bona manera de mantenir-se jove i vital.

Una dieta antioxidant es basa, principalment, a prendre cinc racions de vegetals al dia; frescos, de qualitat i, si pot ser, crus (en amanida, batuts amb fruites, liquats…). Altres mesures recomanades són condimentar amb herbes i espècies —com la cúrcuma i l’orenga— i beure prou líquid per reduir toxines i prevenir les arrugues.

A més, un excés de calories en la dieta fa que ‘fabriquem’ més quantitat de radicals lliures. Per això és recomanable fer cinc àpats lleugers al dia. D’aquesta manera es frenarà l’envelliment prematur i s’estarà més despert i actiu.

Set aliments de gran poder antioxidant:

  • Bròquil: antioxidant gràcies als seus compostos sulfurats, entre els quals destaquen el sulforafà, la vitamina C, els glucosinolats, els isotiocianats i els indoles. Per gaudir al màxim dels seus beneficis és preferible cuinar-lo al vapor i durant poc temps.
  • Pastanagues: els seus betacarotens, que es transformen en vitamina A en l’organisme, ajuden a la formació de col·lagen i mantenen les mucoses i la pell en bon estat.
  • Tomàquet: és un bon antioxidant gràcies al licopè, compost que li confereix el color vermell. Per a un aprofitament òptim és millor prendre’l triturat; d’aquesta manera el licopè serà més biodisponible per a l’organisme.
  • Raïm i nabius: el seu efecte antiedat es deu a les antocianines i el resveratrol, que reparen el dany cel·lular. El resveratrol es troba en menors quantitats en altres aliments com les baies o les mores, entre d’altres.
  • Llimona: aporta un plus de vitamina C, molt antioxidant.
  • Magrana: les seves antocianines són antioxidants molt potents. Pot consumir-se en amanides o en sucs barrejada amb cítrics.
  • Xocolata negra: és rica en flavonoides, que eliminen els radicals lliures de les cèl·lules. Recorda que com més alta és la concentració de cacau pur, més poder antioxidant té. Consumir diàriament 15-20 grams de xocolata negra d’una puresa superior al 80% i preferiblement sense sucres afegits és una manera fàcil i saborosa de prendre una ració d’antioxidants.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari

GERMANS HOMS 10-18-2